Inne
: W sumie bez zaskoczeń, solidnie ale bez efektu wow
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: KOROZJA!
Zawieszenie
: Jak się zacznie psuć to grubo
Inne
: Wymiana przedniej żarówki to udręka, ciężko to zrobić bez demontażu zderzaka
4,0
Całokształt
Samochód dobry, nie wybitny, dla kogoś kto potrzebuje dużego auta, trochę denerwujący
Wrażenia
4,0
Silnik
Chyba najlepsza część tego samochodu, 150km po chipie 180, ładnie kręci lecz furory nie robi, jest na łańcuchu, w brew przekonaniom nie jest wieczny, wymiana może okazać się droga, w miare sprawna jednostka nie powinna wykazywać brania Oleju
3,0
Skrzynia biegów
W miarę precyzyjna, wręcz ciasna ale z dużym skokiem lewarka, zmiana biegów nie jest zbyt komfortowa, Jednak największym minusem jest ogólne przełożenie, przy 160 jest 3,2k obrotów, do jazdy na drogach krajowych się nada na autostrady średnio , warto zaaplikować wraz z olejem MoS2
5,0
Układ jezdny
Jak na wspomaganie elektryczne jest dość precyzyjnie, plus w miarę sztywne zawieszenie i nie czuć gabarytów auta, jednak samo zawieszenie konstrukcyjnie skomplikowane i drogie w utrzymaniu, w zasadzie nie ma sensu wkładać nic po za aso
1,0
Karoseria
Co tu pisać wygląd jaki jest każdy widzi, z reguły się podoba, jak na kombi bardzo ładne, jeśli chodzi o korozję to dalej jak u Hondy- lipa straszna. Ochrona korozyjna podwozia to śmiech na sali, pod tylną belką zawieszenia oprócz ocynku jest farba uwaga- bez lakieru albo baranka, 8 letnie auto i rdzewieje od spodu, z zewnątrz póki co nie widać
Komfort
4,0
Widoczność
Kombi, jest dobrze, jednak słupki bagażnika są szerokie
4,0
Ergonomia
Całkiem fajnie, z początku trochę ciężko
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszytko dział
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca ile chcesz, z tyłu już różnie przy maksymalnie odsuniętym fotelu ciężko zmieścić nogę
2,0
Wyciszenie
U niemieckiej konkurencji jest lepiej, do 150 daje rade potem jest męczące, ogólnie nie jest cicho a dźwięk diesla nie powala
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli chodzi o paliwo to nie jest źle 5,5 minimum przy jeździe 110-130, średnie spalanie można ująć na 7l, przy jeździe bardziej miejsciej na niedogrzanym silniku wychodzi 8, nie przekroczyłem 8,8l- to na autrostradzie przy predkości 160-190, jeżeli mowa o częściach zamiennych już nie jest tak kolorowo
4,0
Stosunek jakość/cena
Jako nowe auto pewnie jest dobrze nie biorąc pod uwagę DPF bo to że będą z nim problemu jest standardem, ogólnie nie ma problemu nie dopasowanych czy skrzypiących elementów, ogólną jakość można ocenić dobrze
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
I tu się zaczyna, kupiłem auto od znajomego to wiem co było w nim robione, Problemy z DPF i EGR to standard i zacząć mogą się dość wcześnie, u mnie usunięto i zaślepiono, był robiony moduł VSA (cena około 800zł) (od ABS) co też jest standardem, wymiana skraplacza klimy wraz z nieszczelnościami, wymiana dwumasa i sprzęgła na Type-S (dwumas był ok, podobno do 250-300k starczy) po przebiegu 230 tylne amortyzatory do wymiany i ciężko z dostępnością zamienników do kombi, tuleje przedniego wahacza mam do wymiany (700zł oem - w tym przypadku innych nie warto wkładać) i problemy z geometrią tylnego zawieszenia- prawdopodobnie łożyska do wymiany - 400 zł szt (febi) tylny zawias nie wymienialny (całe wachacze z tulejkami) ogólnie patrzeć na zawieszenie bo może wyjść drogo, turbina wykazuje błąd w ekstremalnych prędkościach, prawdopodobnie do regeneracji (235k)- ogólnie czysto mechaniczne sprawy, elektryka jak na razie nie zawodzi
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nie odmówiło posłuszeństwa na drodze ani razu- co do reszty patrzeć w Drobne usterki
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 DTEC 150KM 110kW
[l/100km]