Silnik
: Nie tylko silnik. Dla tego silnika kupuje się Accordą, ale też dla układu jednego.
5,0
Całokształt
Miałem salonowe: Passat, Mondeo, Avensis, teraz wybrałem Accord, chociaż ponownie wybierałem spośród wymienionych + Superb. Funkcjonalnie wymienione wyprzedzają Accord i to już widać na etapie jazd próbnych i dokładnego przeglądania. Nie mniej jednak, gdy kierować się sercem nie rozumem padnie na Accorda. Powiem tak: od dawna nie miałem takiej przyjemności jazdy samochodem. Zupełnie, gdy kupiło się pierwszy pojazd, w salonie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kiepsko ciągnie z dołu, ale rewelacyjnie brzmi i i gdy przekroczy 4000/min daje radochę. Accorda właśnie kupuje się dla silnika.
5,0
Skrzynia biegów
Nie ma lepszej w tej klasie samochodu. Po prostu wzór dla innych. Krótki drążek, krótki skok i to zapięcie. Tu nie ma miejsca na automat.
5,0
Układ jezdny
Nie kocha polskich dziur, ale na równych drogach... Nie ma do czego porównać. I to wchodzenie w zakręty! Szkoda, że drogi mają proste odcinki.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w innych, nie wyróżnia się, ani w pozytywnie, ani negatywnie.
4,0
Ergonomia
Organizacja przestrzeni kierowcy odstaje od Passata i Monedo, ale japońskie tak mają, trochę inną podejście do ergonomii.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Skutecznie i szybko. Czego chcieć więcej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok. Fotele są klasą same w sobie. Z tyłu dużo gorzej, ale widziały gały co brały. Użytkuję głównie sam więc nie odczuwam, wjazdy rodzinne w trzy osoby też dajemy radę, ale z tyłu dużo mniej miejsca w stosunku do konkurencji.
5,0
Wyciszenie
Trochę słychać zawieszenie na dziurach, podobnie jak u konkurencji. Dziury, to dziury. Poza nimi przykładnie wyciszony. Tylko silnik mruczy jak się go podręci.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali więcej od niemieckich turbo, więcej niż Avensis, ale do przyjęcia. Przeglądy lekko tańsze niż konkurencja. Innych kosztów jeszcze na szczęście nie poznałem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest tani, ale też przyzwoicie wyposażony, chociaż drogie dodatki, jak nawigacja, szyber dach, sterowanie głosem można sobie darować. Nie warto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak do tej pory. 21 000 km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, nawet niepoważnych.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VTEC 156KM 115kW
[l/100km]