Elastyczny i dynamiczny. Auto jest dość ciężkie i do 3.5 tysiaca obrotów nie przyspiesza za dobrze, ale od 4 tys moc jest z tobą i spokojnie wystarcza na wyprzedzanie ciężaróweki maruderów na polskich drogach.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, nic nie haczy, nie zgrzyta. Bardzo fajny, krótki drążek zmiany biegów, dość krótkie przełozenia.
W trasie super, że jest 6 bieg, na autostradzie przy 170 km/h obroty na poziomie 4 tysiące.
5,0
Układ jezdny
Na zakrętach jak przyklejona, nic nie buja. Jezdziłem sporo fokusem i accord jest podobny - czyli b. fajnie, dynamicznie się jeździ. Na tych szerokich gumach trzeba mocno trzymać kierownicę w koleinach bo auto chodzi na boki. Zawieszenie jest nieco twarde, honda postawiła na sportowy styl i nie wszystko wybiera na polskich dziurach, troche stuka i przenosi do wnętrza, ale jak ktos chce bujacza nich kupi Citroena.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na kombi, to myslę,że całkiem nieźle. Duże lusterka boczne. Relatywnie słaba widocznośc z tyłu na boki, bo linia nadwozia dośc ostro idzie do góry. Mam wersję elegance, bez czujników parkowania i lusterek zsynchronizowanych z wstecznym biegiem. Myslę, że z czujnkami byłoby bosko.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Mały, płytki schowek przed siedzeniem pasażera - nie wchodzi atlas Europy. Ale i tak planuje kupienie GPS i sprawa się pewnie rozwiąże. Reszta schowków OK. Wiele osób mówi, że mały jest w Tourerze bagażnik. Dla mnie wystarczy (wchodzi wózek dziecięcy bez rozkładania), a jak ktos chce wozić cement i ziemniaki to polecam Berlingo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima rewelacja, ogrzewanie też. Skoda, że nie ma ogrzewania przedniej szyby, ale jest specjalny wzmocniony nawiew, który powinien sobie szybko poradzić w zimie z oblodzeniem przedniej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190 cm i się mieszcze bez problemów. Fotele sper wygodne. Jezdzę na maksymalnie odsuniętym fotelu i wtedy pasażer z tyłu ma jedynie dostateczną ilosc miejsca.
3,0
Wyciszenie
Silnik jest relatywnie cichy. Oczywiście, gdy rozkręcisz wiertarkę do 6000 obrotów to robi się dość głosno, ale jest znośnie. Ogólnie z hałasem jest nieźle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeszcze nie wiem, bo przejechałem dopiero 1500 km, z czego 1200 km na autostradzie w Niemczech (auto jako nowe kupiłem w salonie za granicą). Na autostradzie przy predkosciach około 150 km/h paliło nieco ponad 7 litrów, czyli jak na taką masę samochodu i osiągi całkiem nieżle. W miescie około 10 l. Co też wydaje mi się dobrym wynikiem (wczesniej miałem silnik 1.6 100 KM i ten palił też ponad 10 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena w Polsce za wersję Tourer Elegance to 102 000 i jest ona adekwatna do jakości i wyposażenia. Ja kupiłem moje auto w salonie, nowe za granicą z dodatkowym wyposażeniem (spryskiwacze reflektorów, elektrycznie otwierana klapa bagażnika) za cenę nieco niższą, ale wtedy EUR/PLN było po 3.3 i dużo bardziej się opłacało.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze nie wiem, ale jak Honda i made in Japan, to chyba powinno być super.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam nadzieję, że bedzie świetnie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VTEC 156KM 115kW
[l/100km]