Wnioski po przejechaniu 455 tys. km. Jestem od nowości pierwszym właścicielem. Uwzględniając okres eksploatacji jest to samochód bardzo ekonomiczny i niezawodny. Regularne przeglądy co 20 tys. km . Głównie trasa 100-200 km dziennie . Stosunek trasa / miasto 75/25. Do tej pory miałem dwie niemiłe przygody z samochodem :
1. zaraz po skończeniu gwarancji przy przebiegu 98 tys. uległ uszkodzeniu moduł VSA - naprawa 5000 zł
2. bardzo groźna sytuacja która nie powinna się wydarzyć, przy przebiegu 320 tys pękł sworzeń w przednim lewym kole i
wyskoczyło koło ( zaraz po przeglądzie w ASO Hondy !!! )
Poza tym do chwili obecnej ( 14.04.2019 ) wymieniłem / naprawiłem :
1. wymiana - zawór EGR po 80 tys
2. wymiana - akumulator po 350 tys
3. regeneracja alternatora po 420 tys
4. wymiana - po 320 tys ( patrz wyżej ) elementy zawieszenia - wahacze , sworznie , łączniki i chyba jedno łożysko
5. pierwszy serwis klimatyzacji po 160 tys. potem co 100 tys.
6. tarcze hamulcowe tył co 100 tys i klocki , tarcze hamulcowe przód po 320 tys. ( hamuje silnikiem )
7. akcja serwisowa wymiany poduszek powietrznych - słynna wada firmy Tanaka ( czy jakoś tak )
8. po 350 tys. problemy z czytaniem płyt CD a teraz okresowo gaśnie panel CD / radio
9. po 400 tys . niewielki wyciek z przekładni kierowniczej
Bez awarii - turbosprężarka, pompowtryskiwacze, koło dwumasowe
Do tej pory na jednym sprzęgle ( trochę ślizga przy dużym obciążeniu i jak się trzyma zadługo pedał sprzęgła w podłodze to słabiej odbija ) , na jednych amortyzatorach, jeden układ wydechowy !!!! W kabinie po takim przebiegu ślady zużycia na pedałach i lewarku zmiany biegów. Kierownica i fotel kierowcy prawie jak nowy.
Jak każda Honda lubi rudą w nadkolach , okolice klamek i dolne brzegi drzwi i klapy bagażnika.
Czytając negatywne opinie - awarie silnika ( produkcja 2006 , przebieg 145 tys , właściciel od 3 mc ) pękam ze śmiechu ;-).
Nasuwa mi się jedna myśl : kupił samochód okazję - oryginalnym przebiegiem 600 tys lub większym i przekręconym licznikiem na 140 tys !!!. Jakość wnętrza jest tak dobra że również swój mógłbym wystawić z rasowanym przebiegiem na 120 tys i znalazłbym niejednego .... młodego rekina.
Wrażenia
5,0
Silnik
rewelacyjny , super dynamika i spalanie
5,0
Skrzynia biegów
precyzyjna jak brzytwa
4,0
Układ jezdny
b. db trzymanie kierunku jazdy ale hamulce mogły by być lepsze
3,0
Karoseria
b. delikatna , miękka blacha
Komfort
5,0
Widoczność
w sedanie trzeba się przyzwyczaić do obecności bagażnika którego nie widać
5,0
Ergonomia
dla mnie super , jestem nie wysoki 164 cm ( ala Japończyk ;-) ) , szyty na miarę . Najdłuższą trasę jaką pokonałem na jeden raz to 1700 km , jedynie znużenie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z tyłu dla dorosłych trochę mało miejsca
nieforemny bagażnik
3,0
Wyciszenie
Jedyna wada tzn do 120 km/h jest super ale przy jeździe autostradowej to już jako tako
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
bardzo dobry w długoletnim użytkowaniu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
j/w
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j/w
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CTDi 140KM 103kW
[l/100km]