Auto nabyte w salonie. dobrze wyciszona jednostka bardzo oszczedna w stosunku do osiągów. gdyby nie słabe sprzęgło - co przyznają nawet w serwisie jako jedyną \'przypadlosc\' tego modelu - byloby idealnie. Po 110 tys km auto dlubniete do 170 km i prawie 390nm - jeszcze lepsze osiagi - Chociaz irytujace bylo to, ze tak dlubniete auto nie potrafilo zostawic z tylu tego samego modelu z 2.0Pb silnikiem
5,0
Skrzynia biegów
zmiana biegów na 9/10 krótkie skoki lewarka i bardzo percycyjne mam porownanie z BMW 530d e60 w manualu i tam biegami \"wachluje\" sie jak w jelczu :). Jedyny minus to sprzeglo a dokladnie docisk z samoregulacją, który jest za slaby na ten silnik(po negocjajcjach w ASO cena wymiany na ORI czesciach 2000PLN). W serwisie przyznają ze często sprzęgla poprawiają w nówkach zaraz po przyjeździe z fabryki.
4,0
Układ jezdny
Auto dosc twarde na polskie drogi, szczególnie na 17-stach i oponach 225/55. Na nasze drogi trwałość \'pancerna\' po 140 tys km nic nie ruszane w zawieszeniu, oprocz wymiany w ramach akcji serwisowej przekonstruowanego drążka kierowniczego
Komfort
4,0
Widoczność
dobra do przodu, do tylu pomagają znacznie czujniki parkowania
4,0
Ergonomia
auto proste w obsludze - klawisze logicznie ułozone. Jedyny minus to sposób obslugi el.szyb - tylko od strony kierowcy automatycznie sie opuscze i podnosci do konca; inne - trzeba trzymac przycisk caly czas - dziwne rozwiazanie w aucie ktore kosztowalo prawie 130 tys PLN
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
przod dwustrefowy bardzo dobre - irytuje brak nawiewu na tył miedzy fotelami
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
auto wystarczające dla czteroosobowej rodziny. nie jest oczywiscie w srodku wielkosci mondeo ale wg mnie dla kogos kto nie lubi 5-cio metrowych wozow idealne Wygodne na długich trasach, duzo bardziej komfortowe na kolach 205/55R16
4,0
Wyciszenie
do 100-100 super - powyzej istotne szumy od wiartu i opon - mogliby mniej poskapic na maty wygluszajace
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
JAk na ta moc i osiagi super. przy normalniej jezdzie srednie spalanie nigdy nie wyskoczylo powyzej 6.2-6.5 wg obliczen - komputer zaniza wskazania o jakies 0.3-0.5 na 100 km
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przepalajace sie zarowki w tylnej klapie (srednio raz na 3-4 msc w swiatlach pozycyjnych)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
dwa razy wymieniane sprzęgło. Pierwszy raz na gwarancji, drugi przy ok. 130000 km (komplet bez koła dwumasowego), wymiana koła pasowego i drążka kierowniczego w ramach akcji serwisowej (ale wg slow mechanika w ASO nie bylo sladow zuzycia na elementach)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CTDi 140KM 103kW
[l/100km]