Silnik
: Silnik - elatyczność, chęć do rozpędzania się i wyciszenie silnika.
5,0
Całokształt
Auto wręcz rewelacyjne. Mnie brakuje tylko napędu na 4 koła. W zimie i w czasie deszczu potężny moment obrotowy powoduje częste zrywanie przyczepności przednich kół przy ruszaniu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik zachwyca kultura pracy i chęcią do rozpędzania się. Po przesiadce w AFN 1.9 TDI jest wręcz muzyką dla uszu. Zero drgań, fantastyczny moment obrotowy i chęć do ciągnięcia nawet do 3800 RPM. Większość wożonych nie chce wierzyć, że to diesel. Common Rail jest cichy sam z siebie, jednak ta konstrukcja wybija się na tle konkurencji. Moc wydaje się nieduża, jednak przebieg momentu obrotowego powoduje doznania jak w benzynie przynajmniej 180 KM.
4,0
Skrzynia biegów
Jest bardzo dobrze, lecz mogło by być lepiej. Krótszy skok dźwigni zmiany biegów dał by większą przyjemność. Ogólnie - lepiej niż w Renault, podobnie jak w Audi. Gorzej niż w Prelude i Accordzie Type-R.
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze, choć auto zachowuje się lepiej po dociążeniu tyłu pasażerami lub jakimś ładunkiem. W przypadku poruszania się z prędkościami poniżej 140 kph - brak zastrzeżeń.
Jedyne, co mogli by zrobić lepiej, to dać mu lepsze hamulce. W swoim wstawiłem tarcze EBC Turbo Groove i klocki EBC Green Stuff. Stanowczo się poprawiło.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma tragedii, lecz grube boczne słupki wymagają przyzwyczajenia. Widoczność do tyłu znośna. Plusem są duże lusterka boczne - oba asferyczne.
Widoczność do przodu bardzo dobra, do tyłu... wysoka linia bagażnika nie ułatwia, ale czujnik parkowania lub kamera załatwia sprawę.
4,0
Ergonomia
Chyba najwygodniejsze fotele, w jakich siedziałem (wersja executive - skóra, elektryka). Do porównania mam Volvo S60, kilka Fordów Mondeo, dwa Renault Megane, Citroena C5, Audi A4 B5 i VW Golfa.
Rozmieszczenie przycisków i pokręteł dobre. Sterowanie w kierownicy bardzo dobre. Wszystkie przyciski (włącznie z tymi w kierownicy) delikatnie podświetlane - bardzo wygodne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj jak w każdym przyzwoitym aucie. Ogrzewanie foteli szybciej daje efekt niż w Audi. Nawiew na szyby bez zarzutu - skutecznie osusza wraz z klimatyzacją. Jedynie boczne szyby mogły by szybciej pozbywać się wilgoci.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, z tyłu również zaskakująco dużo, jeśli podróżujesz w 4 osoby. Stanowczo więcej niż w Volvo poniżej V70 lub A4 B7 lub młodszym. Więcej niż w Megane, tak samo jak w nowym Mondeo. Mniej niż w Skodzie Superb. Jak na nieduże wymiary zewnętrzne i obszerny bagażnik - zaskakująco dużo miejsca w środku.
Bagażnik to osobna historia - jest naprawdę dużo większy, niż się wydaje. Można zapakować więcej rzeczy niż w A4 Avant do linii zagłówków (!).
4,0
Wyciszenie
Słychać może nieco za bardzo odgłosy jazdy po żwirze lub po dziurach. Z drugiej strony fantastycznie wyciszony silnik i doskonały komfort jazdy z dużymi prędkościami (160+)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W ciągu 4-ch lat auto miało następujące usterki:
- spalona żarówka oświetlenia wnętrza
- spalona żarówka prawego stopu
- spalona żarówka lewa, tylna, postojowa
- uszkodzony siłownik zamka centralnego w drzwiach kierowcy
To wszystko. Przeglądy - ok. 1200 PLN na rok wliczając w to ceny oleju i filtrów.
Zużycie paliwa rewelacyjne, biorąc pod uwagę oferowaną dynamikę. W trasie trzeba wykazać się ogromną desperacją, żeby spalił więcej niż 7/100. Średnio wychodzi jakieś 6L-6,5L/100km przy dynamicznej jeździe do 160kph. W mieście można zejść poniżej 7/100, ale auto prowopkuje do szybkiej jazdy.
3,0
Stosunek jakość/cena
To nie było tanie w zakupie auto, ale jestem z niego baaardzo zadowolony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówki i siłownik zamka centralnego. Zapomniałem, jak wygląda serwis :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CTDi 140KM 103kW
[l/100km]