Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VII Sedan

Daniel, 12 lat temu
Silnik 2.2 i-CTDi 140KM 103kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Honda Accord VII Sedan 2.2 i-CTDi 140KM 103kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik - elatyczność, chęć do rozpędzania się i wyciszenie silnika.
5,0
Całokształt
Auto wręcz rewelacyjne. Mnie brakuje tylko napędu na 4 koła. W zimie i w czasie deszczu potężny moment obrotowy powoduje częste zrywanie przyczepności przednich kół przy ruszaniu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik zachwyca kultura pracy i chęcią do rozpędzania się. Po przesiadce w AFN 1.9 TDI jest wręcz muzyką dla uszu. Zero drgań, fantastyczny moment obrotowy i chęć do ciągnięcia nawet do 3800 RPM. Większość wożonych nie chce wierzyć, że to diesel. Common Rail jest cichy sam z siebie, jednak ta konstrukcja wybija się na tle konkurencji. Moc wydaje się nieduża, jednak przebieg momentu obrotowego powoduje doznania jak w benzynie przynajmniej 180 KM.
4,0
Skrzynia biegów
Jest bardzo dobrze, lecz mogło by być lepiej. Krótszy skok dźwigni zmiany biegów dał by większą przyjemność. Ogólnie - lepiej niż w Renault, podobnie jak w Audi. Gorzej niż w Prelude i Accordzie Type-R.
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze, choć auto zachowuje się lepiej po dociążeniu tyłu pasażerami lub jakimś ładunkiem. W przypadku poruszania się z prędkościami poniżej 140 kph - brak zastrzeżeń. Jedyne, co mogli by zrobić lepiej, to dać mu lepsze hamulce. W swoim wstawiłem tarcze EBC Turbo Groove i klocki EBC Green Stuff. Stanowczo się poprawiło.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma tragedii, lecz grube boczne słupki wymagają przyzwyczajenia. Widoczność do tyłu znośna. Plusem są duże lusterka boczne - oba asferyczne. Widoczność do przodu bardzo dobra, do tyłu... wysoka linia bagażnika nie ułatwia, ale czujnik parkowania lub kamera załatwia sprawę.
4,0
Ergonomia
Chyba najwygodniejsze fotele, w jakich siedziałem (wersja executive - skóra, elektryka). Do porównania mam Volvo S60, kilka Fordów Mondeo, dwa Renault Megane, Citroena C5, Audi A4 B5 i VW Golfa. Rozmieszczenie przycisków i pokręteł dobre. Sterowanie w kierownicy bardzo dobre. Wszystkie przyciski (włącznie z tymi w kierownicy) delikatnie podświetlane - bardzo wygodne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj jak w każdym przyzwoitym aucie. Ogrzewanie foteli szybciej daje efekt niż w Audi. Nawiew na szyby bez zarzutu - skutecznie osusza wraz z klimatyzacją. Jedynie boczne szyby mogły by szybciej pozbywać się wilgoci.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, z tyłu również zaskakująco dużo, jeśli podróżujesz w 4 osoby. Stanowczo więcej niż w Volvo poniżej V70 lub A4 B7 lub młodszym. Więcej niż w Megane, tak samo jak w nowym Mondeo. Mniej niż w Skodzie Superb. Jak na nieduże wymiary zewnętrzne i obszerny bagażnik - zaskakująco dużo miejsca w środku. Bagażnik to osobna historia - jest naprawdę dużo większy, niż się wydaje. Można zapakować więcej rzeczy niż w A4 Avant do linii zagłówków (!).
4,0
Wyciszenie
Słychać może nieco za bardzo odgłosy jazdy po żwirze lub po dziurach. Z drugiej strony fantastycznie wyciszony silnik i doskonały komfort jazdy z dużymi prędkościami (160+)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W ciągu 4-ch lat auto miało następujące usterki: - spalona żarówka oświetlenia wnętrza - spalona żarówka prawego stopu - spalona żarówka lewa, tylna, postojowa - uszkodzony siłownik zamka centralnego w drzwiach kierowcy To wszystko. Przeglądy - ok. 1200 PLN na rok wliczając w to ceny oleju i filtrów. Zużycie paliwa rewelacyjne, biorąc pod uwagę oferowaną dynamikę. W trasie trzeba wykazać się ogromną desperacją, żeby spalił więcej niż 7/100. Średnio wychodzi jakieś 6L-6,5L/100km przy dynamicznej jeździe do 160kph. W mieście można zejść poniżej 7/100, ale auto prowopkuje do szybkiej jazdy.
3,0
Stosunek jakość/cena
To nie było tanie w zakupie auto, ale jestem z niego baaardzo zadowolony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówki i siłownik zamka centralnego. Zapomniałem, jak wygląda serwis :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CTDi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Accord VII Sedan 2.2 i-CTDi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Accord VII Sedan