Accord 2.4 z 6 biegową skrzynią posiada wszystko to czego brakowało mi w wersji 2.0. 6 bieg przy jeździe po trasach zapewnia wspaniały komfort i ekonomie - mamy ok 3400obr/min przy 140km/h, gdzie w 2.0 mamy przy 140km/h 4000obr/min i spory już hałas z motoru + większe spalanie.
Auto moje to wersja type-s, posiada świetne zawieszenie i bardzo precyzyjny układ kierowniczy. Spalanie jest naprawdę adekwatne do osiągów a silnik cichy, szybko nagrzewa się i jest elastyczny.
Przesiadka na Hondę to tylko i wyłącznie obrzydzenie do diesli i potrzeba spokoju - posiadałem przez rok bmw e83 3.0sd oraz W211 2.2cdi. Nie ma takiego sposobu żeby diesel z cudami ekologii(nic nie dającej z resztą) generował mniejsze koszty roczne wliczając w to paliwo. Prawdopodobieństwo kupna auta za ok 25-40kpln które nie będzie wymagało napraw to liczenie na cud lub szczęście, a jak się okazywało wielokrotnie ja go nie posiadam.
Accord VII 2.4 zapewnia spokój ducha, bezawaryjność, tanią eksploatacje, mimo że leje się Pb i spala go 8,5L/100km
Wrażenia
5,0
Silnik
K24A3 190KM - muszę dodawać coś jeszcze?
5,0
Skrzynia biegów
Tak precyzyjna skrzynia nie występuje często. Wielkie brawa dla Hondy także za zestopniowanie.
5,0
Układ jezdny
Precyzja i czucie
4,0
Karoseria
Tutaj jedyny minus, stwierdzam korozje nadwozia, niewielką ale w wielu miejscach - w sumie to samo spotkamy w mercedesie w211. Na szczęście podwozie i elementy konstrukcyjne trzymają się bardzo dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Małe lusterka boczne
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby nie parują, klima chłodzi, wentylator nie hałasuje sposób sterowania sprawia że póki auto zimne nie wieje chłodem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma luksus, z tylu przy osobie powyżej 185cm zmieści się tylko ktoś 10cm mniejszy :)
4,0
Wyciszenie
powyżej 150km/h jest głośno, ale nie tragicznie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mała ilość oleju, tanie filtry.
Walka może być tylko z korozją.
5,0
Stosunek jakość/cena
Honde kupuję się nie dla wyglądu/lakieru/blachy lecz z powodu niezawodności, świetnych silników jak 2.4
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie było żadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kończące się sprzęgło to nie usterka a eksploatacja, a jego koszt - 650pln pozwala znowu uśmiać się z diesla gdzie ceny to średnio 3500pln :) przez dwumasę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 i-VTEC 16V 190KM 140kW
[l/100km]