Silnik
: Ekonomiczny, mocny i dynamiczny w jednym. Nie trzeba stawać przed wyborem 1.5 VS 2.5+
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Inne
Karoseria
5,0
Całokształt
Edytuję tą opinię po 7 (siedmiu) latach użytkowania. Myślę, że jest naprawdę dobrze. Na liczniku przybyło ponad 200kkm
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak to u hondy- dopracowany. Co prawda na początku były wadliwe wałki rozrządu (wymieniałem sam w 2 godziny po 300kkm, ale poza tym olej, regulacja zaworów i tyle. Cichy, ekonomiczny na niskich obrotach, a jednocześnie wystarczająco dynamiczny na wysokich, normalne ruszanie ze świateł, zmiana biegu przy 3krpm i 90% aut zostaje w tyle. Bierze rozsądne ilości oleju od kiedy go mam, ale wiem, że niektórym osobom (np. mojemu bratu) prawie nie bierze- między wymianami nie trzeba dolewać. Plus za łańcuszek rozrządu, załączenie klimy nie zamula silnika tak żeby wogóle to dało się odczuć.
5,0
Skrzynia biegów
Flagowy element hondy :) Jest dobrze, a można lepiej- montaż tzw. shortshiftera i ciężkiej gałki zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Miałem okazję jechać Mercedesem S350 2012 no i komfort rzecz oczywista na całkiem innym poziomie, ale tutaj czuć jak samochód jedzie, można z tej jazdy czerpać przyjemność. Dobrze trzyma się drogi, BARDZO trwałe 1200zł z czego 650zł tylne piasty z łożyskami (jedna OEM) na przejechane przeze mnie ponad 200 000km
4,0
Karoseria
Oczywiście są odporniejsze samochody, ale z biegiem czasu widzę, że w hondzie ze słąba blachą również działa zasada "jak się dba tak się ma"
Komfort
4,0
Widoczność
5 gwiazdek to może dostać Civic :P a i to nie do końca. Myślę, że standard jak na auto o takich gabarytach
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno, regulacje intuicyjne, wsiadam pierwszy raz i od razu automatycznie wiem gdzie co jest- nie szukam tylko używam
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemu daje rade zarówno grzanie jak i klima
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 195 wzrostu i jest dobrze (tył mnie nie interesuje :P ) podobno jak z tyłu siedzi 3 osoby to na środku jest nie bardzo. Mogła by być dodatkowo regulacja pochylenia siedziska kierowcy
4,0
Wyciszenie
Da się lepiej, ale jest dobrze. Jak asfalt jest równy to słychać tylko szum wiatru. Jak stoi w miejscu to nie słychać silnika, jak się dobrze wsłucham to szybciej wyłapię common raila klekoczącego obok
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w dniu zakupu na trasie bez większego problemu wyszło 6,2 l/100km PB, teraz jest 10,5 l/100km LPG przy normalnej dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym z przewagą trasy. Koszty napraw na ponad 200kkm to 1200zł. Reszta to zużycie eksploatacyjne- klocki, tarcze, filtry, płyny
5,0
Stosunek jakość/cena
bezawaryjność, ekonomiczność, komfort za taką kasę to jest warto, pod warunkiem że nie połasimy się na okazję i kupimy bubel
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazgów w sumie brak- wszystkie naprawy to eksploatacja
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki które w tych samochodach występują (ja wymieniałem tylko wałek rozrządu) w porę zdiagnozowane NIE UNIERUCHAMIAJĄ AUTA. Wałek rozrządu- na widocznym zużyciu można przejechać dziesiątki kilometrów.
Urywający się sworzeń wahacza- może unieruchomić auto, ale odpowiednio wcześniej daje o sobie znać.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V Sport 155KM 114kW
[l/100km]