Jestem szczęśliwym posiadaczem poliftowego Accorda 2.0 benz z 2007r, auto ogólnie rzecz ujmując bardzo udane, bezawaryjne, bezobsługowe, pewne, absolutnie solidne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na dziś dzień żałuje ze nie zdecydowałem się na 2.4 190KM, 2.0 z biegiem czasu wydaje mi się dość toporne ale tylko do 4,5 tys obrotów, po przekroczeniu tej granicy VTEC budzi się do życia i z ospałej owieczki wychodzi całkiem przyzwoity drapieżnik. Jednostka na łańcuchu rozrządu, trwała i niezawodna, pomimo okazałego już przebiegu otwieram maskę tylko by dolać płynu do spryskiwacza. 100% wysokoobrotowy Japończyk.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, dobrze zestopniowana ale w trasie bardzo brakuje 6 biegu, prędkości rzędu już 160 km/h skutkują dużym hałasem spowodowanym trzymaniem auta w wysokich obrotach a co za tym idzie wyższym spalaniem. Aż się prosi o szósty bieg!
5,0
Układ jezdny
5/5 precyzja, sztywność zawieszenia, dość oporowy układ kierowniczy oraz pozycja za kierownicą proszą się o dynamiczną jazdę, auto prowadzi się pewnie i nie buja się jak tapczan jak w przypadku wielu konkurentów w swojej klasie.
4,0
Karoseria
Nie sprawia problemów, ogniska korozji w przypadku mojego egzemplarza to obce zjawisko. Rdza nie jest utrapieniem tego modelu jak w przypadku chociażby Mazdy. Auto nie jest garażowane.
Komfort
4,0
Widoczność
Spore nachylenie przedniej szyby wraz z niską pozycją kierowcy daje wrażenia „panoramicznego” widoku na wprost ale nie klasyfikowałbym tego jako minus, to nie autobus miejski tylko auto klasy średniej z zacięciem sportowym.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń, wszystko znajduje się tam gdzie powinno się znajdować, intuicyjne rozmieszczenie przycisków bez zbędnego przepychu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima super chłodzi ogrzewanie super grzeje, co tu więcej pisać, nie ma do czego się przyczepić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to w japończyku, szerokość kabiny nie powala ale i nie jest uciążliwa aczkolwiek łokciem napewno się spotkamy z pasażerem na podłokietniku. Długość siedziska zaskakuje, mam 1,80 wzrostu i jest zapas.
4,0
Wyciszenie
Jeździłem lepiej wyciszonymi autami, prędkość 140 km/h+ daje o sobie znać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Accord nie należy do super oszczędnych aut, ale mam tu na myśli TYLKO średnie spalanie, auto lubi wysokie obroty a to powoduje większy apetyt na paliwo, taki jego urok ale rekompensuje to całkowita bezawaryjność samochodu
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby Honda wydała podręcznik „jak wyprodukować solidne, trwałe, bezawaryjne auto” Audi, Bmw, Mercedes mogło by wykupić prenumeratę. Auto NIEZAWODNE.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak i oby tak dalej
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ktoś?Coś? Nie znam użytkownika benzynowego accorda którego napotkała by poważna usterka po za szkodą całkowitą wynikającą z solidnego dzwona.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
[l/100km]