Zawieszenie
: zawieszenie dość sztywne, ale takie właśnie lubię, auto pewnie trzyma się drogi
5,0
Całokształt
Witam,
Auto zakupiłem rok temu w niemieckim salonie Hondy. Przez ten czas przejechałem nim ok. 10 tys km. Moim priorytetem było zakupienie tej generacji w możliwie jak najlepszym stanie. Stąd pofatygowałem się po auto aż za Odrę i do salonu. Co tu dużo pisać, autem jestem zachwycony, totalnie bezawaryjne, w super stanie. Za auto zapłaciłem trochę więcej względem średniej polskiej krajowej za ten model, ale nie żałuję ani jednej wydanej złotówki (a w zasadzie euro). Jestem tym autem zachwycony. Jak na swoje lata świetnie się prezentuje (nie widać po nim wieku w odróżnieniu do konkurencji np. Audi czy BMW). Mam na myśli wersję sedan, bo kombi Honda zepsuła. Auto mnie ani razu nie zawiodło. Z resztą wolnossąca benzyna na łańcuchu, oryginalny przebieg w chwili zakupu 121 tys. km. To zobowiązuje. Myślę, że każdy użytkownik tego auta, jeśli tylko zakupił je w stanie bdb, nie powie na nie złego słowa. Koszty utrzymania ? Niezawodne więc można ograniczyć się jedynie do wymian eksploatacyjnych. Wcześniej jeździłem autem z grupy VW i nie wrócę już do niemca. Z Hondą jak z Mercedesem, jak raz wsiądziesz to już zostaniesz przy marce (choć ja o Mercedesie z podobnego rocznika nie mam dobrego zdania, przynajmniej jeśli chodzi o niezawodność). Niektórych może odstraszać spalanie na poziomie 10l/100km (cykl mieszany/miasto), ale dla mnie to nie ma wielkiego znaczenia, bo aż tak dużo nie jeżdżę (zawsze jest alternatywa w postaci diesla, jak kto woli). Na miasto super, na trasę również. W ostatnie wakacje byłem tym autem w Alpach i jazda nim była czystą przyjemnością. Po 700 km i noclegu w Pradze nie odczułem najmniejszego zmęczenia. Wracając z Alp pokonałem ok. 500km bez żadnego postoju i temat taki sam. Fotele bardzo wygodne. Przy tym aucie naprawdę płacisz za jakość i niezawodność. Silnik mógłby być bardziej elastyczny (mam porównanie z mocnego diesla, ale naprawdę daje radę, konkurencja z wolnossących 2 litrów wykrzesała mniej). Po prostu inna technika jazdy, honda lubi obroty i tam gdzie przy ok. 4RPM diesel się kończy VTEC się zaczyna. Generalnie super, polecam to auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
[l/100km]