Silinik oceniam na"dobrze" bo to jednostka z poprzedniej epoki, aczkolwiek brak turbo powoduje, iż jest on bardzo trwały. braki momentu obrotowego na dole rekompensuje wysokobrotowość jednostki. Ona lubi czerwone pole i "nie męczy się" w tym zakresie. ja nauczyłem się sprawnie operować nim w czasie jazdy miejskiej jak i w trasie. Aczkolwiek charakterystyka "motocyklowa" nie każdemu przypadnie do gustu. Jednostka bezawaryjna, zero apetytu na olej silinikowy.
5,0
Skrzynia biegów
zero haczenia, bardzo precyzyjna, krótkie skoki. Najlepsza jaką miałem do tej pory z manuali. brak 6 biegu powoduje lekko wyższy hałas w kabinie i przede wszystkim większe spalanie w trasie (jadąc 120-140 a miejscami i szybciej nigdy nie zszedłem poniżej 8l/100)
4,0
Układ jezdny
wcześniej uważałem że jest na 5 ale po 2 latach jazdy BMW muszę oddać honor bawarczykom. ale w hondzie mocna 4, dobre trzymanie w zakrętach, śmiało można było przyspieszać przy wyjściu, dobry feedback.
Komfort
5,0
Widoczność
czujniki parkowania z tyłu...
4,0
Ergonomia
jak dla mnie trochę za krótkie siedziska z przodu, mam 183cm, przy dłuższych trasach drętwiały mi nogi. po zmianie samochodów na "europejskie" nie mam tych dolegliwości, więc to zdecydowanie kwestia siedzenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Benzyna szybko zimą ogrzewała pojazd. na automatyczną klimatyzację też nie mogę narzekać. na 5
szkoda że nie było z tyłu osobnego nawiewu dla pasażerów, to jednak działa i jest standardem obecnie. no prawie..
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
samochód jak na poprzednie rozwiązania przestronny, z tyłu zawsze podróżowała żona (170) z dzieckiem - nigdy nie narzekała na brak przestrzeni.
4,0
Wyciszenie
daję 4 ale proszę wziąć poprawkę, że po doświadczeniach z BMW 5 nie mogę wyżej. jest dobrze, słyuchać jednak pęd powietrza i opony powyżej 130... plus 5 biegowa skrzynia. mimo kulturalnego silinika robią one swoje. Ale nie jest źle!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tutaj nie wiem co napisać... miałem na gwarancji 3 lata. koszty przeglądów były... sorka, nie rozumiem tej kategorii:) samochód każdy kosztuje:)
4,0
Stosunek jakość/cena
kupiłem nowy, szybko po 5 latach odsprzedałem, marka ma renomę swoją i słusznie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zero poborów oleju silnikowego, z usterek to... parujące reflektory (nawet po wymianie na nowe), pompa sprzęgła skrzypiała ale to tylko akustyczne doznania bez wpływu na mechanikę (2x wymiana),
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie było (auto 5 lat od nowości jeżdżone)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
[l/100km]