Do Accorda przesiadlem sie z Civica VIgen i nie zawiodlem sie. Mialem go 3 lata, przejechalem ponad 40kkm, nie mialem zadnej absolutnie awarii. Samochod ma piekna linie, zawsze wyroznia sie na parkingu - zreszta popatrzcie na VW, Audi, Citroeny czy Renault z porownywalnych rocznikow-wszystkie wygladaja jak stare auta. Accord wygalda jakby wczoraj wyjechal z fabryki, zreszta Honda ma ponadczasowy design - byc moze nie ma zadnych fajerwerkow, ale nie starzeje sie tak szybko jak konkurencja.
Moaj wersja to Executive - kosztuje neico wiecej w zakupie, ale warto. Szyberdach, Premium Sound System, czujniki deszczu, zmroku, pelne elektryka foteli itp uprzyjemniaja jazde, a potem lawiej sprzedac maksymalnie wyposazona wersje.
Jedyny minus Accorda - baaardzo wysoka cena zakupu, czesto dwa razy wyzsza niz jakichs Fordow czy Opli z tego samego roku produkcji. No coz - znikad sie to nie bierze, Honda to Honda - lejesz benzyne i jezdzisz zamiast czekac na wizyte w warsztacie :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Moglby miec nieco wiekszy moment obrotowy, ale poza tym same plusy: cichy, bezawaryjny, rozrzad na lancuchu nie do zabicia, w ogole nie bierze oleju. 155KM w zupelnosci wystarcza do dynamicznej jazdy i wyprzedzania
5,0
Skrzynia biegów
Cud, miod, malina - biegi same wskakuja w odpowiednie miejsce z cichym "klik",
troche brakuje 6tego biegu
5,0
Układ jezdny
Skomplikowane zawieszenie wielowahaczowe, ja musialem wymienic tylko poduszki stabilizatora, ale po konkretnym przebiegu na pewno drogie w obsludze. Za to jest ciche, samochod prowadzi sie nadzwyczaj pewnie, ale jak na limuzyne zawieszenie jest dosc sztywne
Komfort
4,0
Widoczność
Jesli ktos oczekuje komfortu S klassy to nei tutaj :) Zawieszenie jest raczej z tych sztywniejszych
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie powinno byc, jedynei wskaznik chwilowego zuzycia paliwa (przesuwajaca sie kreska na wyswietlaczu) jest praktycznie nieczytelny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Absolutnie zadnych zastrzezen, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja efektywnei chlodzi, w zimie jest system podgrzewania powietrza w kabinie, tak ze dwie minuty od wyjechania z garazu w samochodzie robic sie cieplej
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasazer z przudu bez zastrzezen, z tylu jest raczj miejsce dla dwoch doroslych osob - trzecia wytrzyma na krotkich dystansach :)
4,0
Wyciszenie
Silnik jest bardzo cichy, ale brakuje 6tego biegu i powyzej 130-140 robi sie glosniej na autostradzie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupujac Accorda przygotowalem sie na spalanie rzedu 10l/100 - mila niespodzianka, w cylku mieszanym spalal od 6.5 do 8 litrow. W najzimniejsze miesiace spalanie czasem dochodzilo do 8,8
4,0
Stosunek jakość/cena
No coz - za jakosc sie placi i ma to odzwierciedlenie w cenach uzywanych Accordow. VII generacja trzyma cene bardzo dobrze, ale wedlug mnie warto.
Minusem Accorda jest bardzo slaby lakier i podatnosc na korozje, ale podwozie mozna zabezpieczyc antyorozyjnie. W wersji Executive dodatkowo nalezy zwracac uwage na ramke szyberdachu, bo moze zdarzyc sie rdza.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutne zero usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
[l/100km]