Świetne auto jako całokształt. Dynamika jazdy bardzo przyjemna, w mieście można spod świateł uciekać ale na wyścigi to raczej jednostka 2.4L. Moment obrotowy bierze ładnie od niskich obrotów więc komfortowo w mieście można się poruszać. Zużycie - przy moim ostatnim deptaniu w mieście (i tylko w mieście) zjadł nieco ponad 11L, przy normalnej jeździe (50% trasa, 50% miasto zimny silnik, krótki dystans) spala średnio 8L - mierzone \"po baku\". Przy jeździe stylem taksówkarza tylko w mieście - znowu 8L. W trasie przy prędkości 150km na autostradzie, ~100km po krajówce zużył mi raz latem 7L - brawo!
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo kulturalna praca silnika. Moment dostępny od dość niskich obrotów co zwiększa komfort jazdy szczególnie w mieście. Dla lubiących dynamiczną jazdę - wiadomo, silniki Hondy ładnie chodzą na wysokich obrotach i muszę przyznać, że bardzo ładnie też brzmi silnik. Silnik wolnossący bez żadnych wspomagań turbosprężarkami więc będzie jeździł bardzo długo. Nie mam nic do zarzucenia tej jednostce - choć maksymalną ocenę dostał by gdyby w serii miał powiedzmy 10KM więcej.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów z dość krótkim i precyzyjnym skokiem. Czasami kłopoty z wbiciem wstecznego (wówczas 1 - R i działa).
4,0
Układ jezdny
Trzyma drogi dość dobrze, ale bez rewelacji - na Super OS nie poszalejemy za mocno. Ale trzeba pamiętać, że to limuzyna i jako takie auto spełnia wszelkie wymogi - jest po prostu bardzo komfortowe.
Komfort
3,0
Widoczność
Jestem dość wysoki i przy moim ustawieniu fotela czasem przeszkadzają słupki przednie podczas skręcania.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, ale nie nazbyt nahalnie. Na pewno nie tak jak w innych japończykach gdzie czasem ma się wrażenie, że auto zrobione przez nich tylko dla nich (wzrost!). Tutaj jest na prawdę dobrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Gorzej niż w Audi A8, przy prędkościach powyżej 150 km/h dość szumi (pomaga zasunięcie wnęki szyberdachu). Silnik wzorowo. Te szumy to być może zasługa cicho pracującego silnika (którego na czerwonym świetle nie słychać w ogóle, na prawdę w ogóle).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dotąd żadnych napraw. Wymiany eksploatacyjne wyłącznie - ceny nie są najniższe ale w ujęciu rocznym eksploatacja auta wyniosła mnie mniej niż Opla Vectry, który ma części po 30 złotych ale trzeba je kupować i wymieniać co miesiąc.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto, które posiadam od roku jest z 2005 roku produkcji. Ma 240 tysięcy przebiegu po Polskich drogach(udokumentowanego) i praktycznie całe zawieszenie na oryginalnych (nigdy nie wymienianych) częściach... Po kupnie auto było bardzo skrupulatnie przejrzane i z usterek miało przepalone podświetlenie rejestracji z tyłu i podświetlenie przycisku świateł awaryjnych. Koniec.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
[l/100km]