Przeniesienie napędu
: Silnik i skrzynia biegów to zdecydowanie najmocniejsze punkty tego samochodu.
5,0
Całokształt
Accord utrzymuje swoją wartość ze względu na niezawodność. Powyżej 4,5 tys obr/min zapewnia namiastkę sportowych doznań a poniżej 3,5 tys obr/min jest bardzo ekonomiczny. Ma świetną skrzynie biegów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Powyżej 4,5 tys obr/min naprawdę fajnie przyśpiesz i przy tym brzmi. Do 3,5 tys jest dość elastyczny i mało pali. Denerwująca jest tylko dziura pomiędzy 3,5-4,5 tys obrotów podobno poprawiona po lifcie. Jak każdy vtec w zimne dni zapala z mało sympatycznym dźwiękiem.
5,0
Skrzynia biegów
Najlepszy element tego samochodu. Biegi wchodzą precyzyjnie i z charakterystycznym \"kliknięciem\"
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest z jednej strony miękkie co zapewnia komfort na małych nierównościach, a z drugiej strony w zakrętach samochód dobrze się trzyma i jest neutralny(można nawet zarzucić tyłem). Jednak dzieje się to dzięki małemu skokowi i samochód często dobija, czemu towarzyszą nieprzyjemne dźwięki. Problemem jest też podatność na wiatr przy autostradowych prędkościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu widać dobrze, do tyłu prawie w ogóle.
5,0
Ergonomia
W środku duże pokrętła w dogodnych miejscach. Schowki wystarczające.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo inteligentne i szybkie grzanie w zimie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ta klasę jest tylko przeciętnie. Bliżej tu do vw jetty niż passata.
3,0
Wyciszenie
Silnik i szum wiatru wyciszone bardzo dobrze. Natomiast szum opon i odgłosy z nadkoli prawie w ogóle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy i naprawy są drogie choć dotyczą tylko elementów naturalnie się zużywających(sprzęgło , klocki , tarcze). Sam samochód praktycznie się nie psuje(jedynie silniczki spryskiwaczy i system poziomowania jak dotąd u mnie). Zużycie paliwa adekwatne do mocy silnika. Często trzeba wymieniać i przekładać opony (jak przy każdym zawieszeniu wielowahaczowym)oraz regularnie serwisować hamulce.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest bardzo wysokiej jakości ale cena to odzwierciedla.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jedynie osprzęt ksenonów przez 193 tkm.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
[l/100km]