Silnik
: Jest to chyba najlepszy silnik benzynowy na rynku. Fakt że potrafi spalić poniżej 7l przy oszczędnej jeździe może zaskoczyć. Oczywiście moja średnia to i tak 9,3l
4,0
Całokształt
Mój ideał to silnik i niezawodność Hondy z zawieszeniem i znaczkiem BMW.
Wrażenia
5,0
Silnik
VTEC to najlepszy silnik benzynowy na rynku. Dwa wałki rozrządu dopracowywane od lat robią swoje.
3,0
Skrzynia biegów
Brak 6-tego biegu, co wpływa znacznie na ekonomikę przy jeździe autostradą powyżej 150km/h.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjny, chociaż zawieszenie trochę za miękkie, ale mimo to trzyma się nieźle drogi. Nie jest to bmw, ale jest na poziomie forda mondeo. O niebo lepiej niż opel, toyota czy skoda.
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzeba się przyzwyczaić do obsługi klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Czuć przestrzeń w środku.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na benzynę to rewelacja. Potrafił spalić 6,5l na trasie drogami wojewódzkimi, jak jadę z żoną i dzieckiem. Co prawda moje średnie spalanie przy dojazdach do pracy to i tak 9,3l (autostrada 170km/h i miasto), ale dla porównania poprzedni focus 1,6l 100KM spalał 8,6l i to przy gorszych przyspieszeniach i mniejszej prędkości. Brak 6-tego biegu - gdyby go miał pewnie paliłby mi o 1 litr mniej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wart swojej wysokiej ceny na rynku wtórnym. Mimo iż pali więcej niż diesel, to i tak oszczędności na stacji zrównoważą się z oszczędnością na naprawach (przy przebiegach do 20k km/rocznie). Dla porównania audi 170KM o podobnych osiągach (co sprawdzaliśmy na drodze) pali tylko o 1 litr mniej, a ewentualne naprawy kosztują fortunę. Oczywiście nowe diesle spalą jeszcze mniej, ale powyżej 100tys km psują się na potęgę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co żadnych usterek. Trzeba tylko uważać by nie przypalić sprzęgła przy sprincie na 1/4 mili.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
[l/100km]