Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VII Sedan

at1312@poczta.onet.pl, 13 lat temu
Silnik 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : zakręty serpentyny to jego żywioł jest sprężyste lecz wbrew temu co piszą co poniektórzy wcale nie jest twarde - powiedziałbym w sam raz --- tak trzymać :D
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : w jednym miejscu tak jakby odprysk się zrobił na tarczy hamulcowej (prawy tył) przy przebiegu ok 100tyś. ale koszt wymiany z klockami i tarczą to rząd około 400zł więc tragedii nie było
5,0
Całokształt
Honda Accord jest spełnieniem mojego marzenia o samochodzie dającym przyjemność z jazdy w pełnym tego słowa znaczeniu - wygoda sposób prowadzenia i co najważniejsze bezawaryjność -- śmieszą mnie opinie ludzi którzy nie mieli nic wspólnego z tym samochodem a wypowiadają się na jego temat generalnie jeśli miałbym coś zmienić to jedynie na model 2.4 lecz nie ze względu na moc lecz na skrzynię - 6-ścio biegową. Jeśli ktoś się zastanawia a moja opinia będzie mu w jakiś sposób w stanie pomóc to polecam założenie instalacji LPG spadek mocy jest zauważalny jedynie gdy auto jest konkretnie załadowane i jest włączona klima a w normalnej eksploatacji tego nie zauważa się wcale - ja zainwestowałem w BRC - nie jest to może najtańsza instalacja lecz co znaczy 400 czy 500 złotych wobec oszczędności rzędu tysięcy złotych a dostaje się wszystko w jednym pudełku i jedynie zbiornik się wybiera a nie tak jak w przypadku innych instalacji gdzie jedno od jednego coś innego od drugiego producenta - jedyne co to ja mam założony lubryfikator jedni mówią że nie trzeba inni że należy a ja wychodzę z założenia że gdy nie ma pewności czy potrzeba czy nie to lepiej mieć niż nie mieć
Wrażenia
5,0
Silnik
czytałem opinie o tym jakoby silnik był mułowaty że dużo pali blablabla itd wg. mnie silnik jest jak to silnik Hondy na wolnych obrotach cichutki i bezwibracyjny , bardzo elastyczny mało który potrafi na piątce delikatnie operując gazem przyspieszyć nie mówiąc o tym że go miałoby zdławić, dokonałem czegoś za co \"prawdziwi\" hondziarze by mnie powiesili czyli zagazowałem moją Hondusię założyłem instalację BRC i... co najdziwniejsze auto stało się ekonomiczniejsze i to nie tylko dzięki kosztom LPG lecz wbrew wielu opiniom mniej pali gazu niż wcześniej benzyny w mieście potrafi zejść poniżej 10l/100 co biorąc pod uwagę 2.0 litrowy silnik nie jest przerażającym wynikiem (nie wierzę by inne auta tej klasy - benzynowe paliły mniej) na trasie przy umiarkowanych prędkościach czyli jadąc przez nasze tereny średnio zabudowane zadowala się 8,5l/100km a z prędkościami rzędu 160km/h okolice 10l/100km co do łańcucha jeśli komuś się urwał to chyba pomylił Hondę z volkwagenem bo słyszałem że tam łańcuchy nie wytrzymują nawet 60tyś. km
5,0
Skrzynia biegów
pracuje leciutko czasem tylko należy wysprzęglić przy wkładaniu wstecznego - i przy większych prędkościach przydałaby się szóstka powiedzmy 140km/h szósteczka prędkość obrotowa spada do powiedzmy 3200 i wtedy jedziemy sobie ekonomiczniej bo mamy krzywki normalne a nie sportowe :)ale generalnie to miło mieć taką skrzynię biegów w której wysiłek zmiany biegów ogranicza się do jednego paluszka :D
5,0
Układ jezdny
bezpośredni, wspomaganie na postoju leciutko pracuje co przy moich walcach nie jest takie oczywiste (225/17)
Komfort
4,0
Widoczność
trzeba się przyzwyczaić zwłaszcza cofając na lusterka gdyż tył jest jakby zakrzywiony do środka i nie widać narożników a w tylnej szybie końca klapy :D (kwestia wprawy i problem z głowy)
5,0
Ergonomia
myślę i myślę i ...... nic do czego można by się przyczepić
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
rewelka w zimie silnik szybciutko się grzeje - a wnętrze jeszcze szybciej - włącza się nawiew na szybę idzie otworzyć bramę po otwarciu bramy wraca się wsiada do auta a szyba już odmrożona w lecie klima działa jak głupia wystarczy tylko co rok czy dwa lata oczyścić i to wszystko (nawiew jest również na nogi pasażerów siedzących na tylnich siedzeniach)od początku do teraz nie było potrzeby uzupełniać gazu w układzie ponadto climatronik dwustrefowy cóż można chcieć więcej?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
na początku wydawało mi się że jest mało miejsca w zestawieniu z .... paradoksalnie Civiciem 3d z 2003 roku(przestrzeń na nogi z tyłu)ale po \"przymiarkach\" w audi A4 kolegi stwierdziłem że to przepaść ale na korzyść Accorda więcej miejsca wszerz i wzdłuż nie mówiąc o wyglądzie konsoli środkowej ja mam wersję z dotykowym ekranem wszystko jest uporządkowane przyciski na swoim miejscu a w A4-ce (młodszej o rok)panel klimatyzacji wygląda jak coś z wyglądu przypominającego radio przypadkowo zamontowanego w przypadkowym miejscu nie wspominając o ozdobnej listwie ala aluminiowej wykonanej chyba w metodzie odzysku - z plastikowych nocników
4,0
Wyciszenie
hmmm na zimówkach cichutko na letnich głośniej silnik słychać na wysokich obrotach lecz to raczej przyjemność niż kara za grzechy na niskich i średnich cisza nic nie skrzypi nic nie tłucze porządna japońska robota
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
9,5-10/8,5-10 zrezygnowałem z serwisowania w Hondzie bo....mam pewne zastrzeżenia , mam swojego mechanika i robię u niego przeglądy robię co 15tyś. (ze względu na gaz)ustawianie zaworów, świece, filtry, olej Castrol EDGE 0w-30,uszczelka od pokrywy zaworów z robocizną około 450-500zł, wymiana tarcz i klocków przód i tył około 800zł (z tyłu Brembo :D) i z przeglądów to by było na tyle nic się nie psuje choć auto ma prawie 130 tyś. aha wymiana baterii w kluczyku coś koło 10zł
5,0
Stosunek jakość/cena
przy zakupie nowego lub prawie nowego nie jest źle jak na wyposażenie wielkość i ekonomiczność a w przypadku używanych ceny są może wyższe od vw czy mercedesów i beemek lecz jakość wykonania i przyjemność prowadzenia dyskontują spokojnie tę różnicę
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
niezawodność to niezawodność - synonimem powinna być Honda Accord
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
lewa tylna tarcza hamulcowa odprysk części ciernej nikt nie potrafił mi wytłumaczyć dlaczego może jakiś kamień ale nie chce mi się wierzyć podobno tak jednostkowa sytuacja że na forum Honda Accord nikt nie słyszał by się cóś takiego komuś przytrafiło poza mną :)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
9,3
l/100km
11,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Accord VII Sedan