Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VII Sedan

tzaw, 14 lat temu
Silnik 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Raz na autostradzie złapałem kapcia przy 230. Zero problemów - auto zachowało się tak jaby nic się nie stało. Opona do wyrzucenia - auto w 100% bez najmniejszych strat.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Piszczące sprzęgło
Karoseria : ustarka z chowaniem się spryskiwacza reflektora
Inne : Raz wypadła mi pompka spryskiwacza ze zbiorniczka - sam sobie naprawiłem bez większego problemu.
4,0
Całokształt
Generalnie auto się spisuje. Po przesiadce z Peugeota 307 - z którym notorycznie lądowałem w serwisie - mam mnóstwo czasu który poświęcam na wszystko tylko nie na serwis auta. Koszty utrzymania w porównaniu z moim poprzednim autem - na tym samym poziomie (nie licząc mojego czasu). Jak bym zmieniał Accorda - to na autko z napędem na obie osie i chyba Meryna E klasa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak każda benzynowa honda - lubi wysokie obroty. Na niskich obrotach brakuje momentu, ale zimą i tak VSC rusza do dzieła.
3,0
Skrzynia biegów
Generalnie jestem zdania że lepiej sprawdziłaby się 6-biegowa skrzynia, ale 5-tka też sobie radzi i nie miałem z nią żadnych problemów.
4,0
Układ jezdny
Autko dobrze trzyma się drogi. Dobrze wytrzymuje polskie warunki (nie raz udało mi się zaliczyć dziurę w drodze przy sporej prędkości). VSC jak dla mnie świetnie sobie radzi i co najważniejsze (w Toyocie utratę przyczepności czuło się już jak kontrola trakcji przestawała sobie radzić) wyraźnie czuje się kiedy elektronika pomaga a nie wyręcza kierowcę.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest ok. Nie zgadzam się z opinią jaka padła na tej witrynie, że bez czujników z przodu i z tyłu (te oczywiście są i się przydają ale bez nich też byłoby ok) naprawa blacharska murowana. Problem stanowi konstrukcja obudowy lusterek, która powoduje że szyby przednie szybko się brudzą (każdy kto jeździł hondą w zimie i w deszczu na trasie wie o co chodzi).
4,0
Ergonomia
Jak dla mnie - wszystko jest pod ręką. Problem stanowi jedynie dostęp do przestrzeni bagażnika - każdy kto zechce przewieźć większe pudło natrafi na problem z zapakowaniem tego do auta - ale w końcu to sedan (chociaż konkurencja potrafi dodać parę centymetrów).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klima działa super. Oczywiście brakuje odrębnej strefy na tył - ale to nie ta klasa aut. Ja z klimą jeżdżę cały rok i jestem zadowolony. Dodatkowa funkcja z nadmuchem na przednią szybę sprawdza się rewelacyjnie. Nie zauważyłem też istotnej różnicy w spalaniu z klimą i bez.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera z przodu - ok. Z tyłu już znacznie gorzej niż np. w Avensisie. W dodatku przy komplecie osób - otwarty podłokietnik pomiędzy przednimi siedzeniami daje się we znaki pasażerom z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Mam wrażenie, że z upływam lat i km auto robi się coraz głośniejsze i coraz więcej słychać z zewnątrz i zawieszenia z tyłu (na wybojach). Nie zauważyłem żeby auto \"skrzypiało\" poza jedną wadą którą mam od nowości (żaden z ASO nie potrafił tego usunąć jak należy) - trzeszczenie boczków przednich drzwi (zwłaszcza przy basach dobywających się z audio). Co ciekawe trzeszczenie znika jak uchyli się przednie szyby.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jak na osiągi sprawdza się rewelacyjnie. Pali w cyklu mieszanym od 5,1 do 15,6 l/100km. Przy jeździe ekonomicznej i małym natężeniu ruchu kilkukrotnie na odcinkach 100-250 km miałem średnie spalanie nawet 5,1 l/100km (nie przekraczałem 100km/h). Fakt, że przy tym mało nie usnąłem uświadomił mi że ten tryb jazdy nie jest w mojej naturze. Spalanie 15,6 - to średnia prędkość 170-180 km/h (oczywiście na trasach w niemczech :) ). Generalnie przy średnich prędkościach przelotowych (z naciskiem na przelotowe) 90-120 km/h łapię średnie spalanie na poziomie 9,6-11 l/100km. W mieście auto spala mi mniej niż na trasie - ale to taka specyfika jazdy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Alternatywą dla Accorda są chyba 2 auta: * Ford Mondeo (niska cena, stosunkowo dobra jakość - zasłyszane od znajomych, sam nie sprawdzałem) * Toyota Avensis - tańsza od Hondy, ale od kiedy zaczęli składać ją poza Japonią - mit jakości Toyoty pozostał już chyba tylko mitem. niemniej nadal bije na głowę większość europejczyków.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto kupiłem w salonie 3 lata temu i zrobiłem już 160 tyś km. Poza standardowymi przeglądami i związanymi z nimi wymianami płynów oraz klocków i tarcz hamulcowych miałem 3 usterki: 1. Dwie zimy z rzędu pojawił się problem z prawym spryskiwaczem reflektora (nie chował się) - wymieniony w ASO w ramach gwarancji 2. Piszczące sprzęgło przy ruszaniu [po 60tyś km] (co prawda w ASO próbowali mnie przekonać że jeżdżę na półsprzęgle, ale) wymienili na gwarancji. Przy 90 tyś problem (co prawda z mniejszym natężeniem) pojawia się ponownie. 3. Trzeszczące boczki drzwi przednich (od nowości) - o których pisałem przy okazji wyciszenia auta
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza sprzęgłem (czasem piszczy przy ruszaniu) - jak dla mnie auto bezawaryjne.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Accord VII Sedan