Silnik
: Silnik nie bierze wcale oleju. Fajnie chodzi nawet po 100 tys km
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Orginalny akumulator Hondy jest za maly do polskich warunków
4,0
Całokształt
Fajny, niezawodny samochod - raczej dla juz bardziej dojrzalej osoby niz dla mlodego gniewnego (wbrew reklamom). Ale jesli dojrzali lubia sobie pokrecic, nie oczekujac jakis nie wiem jakich osiagow to beda bardzo zadowoleni. Ja polecam wszystkim - bo jest to samochod, na ktory mozna liczyc w kazdych okolicznosciach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik niezawodny, fajnie kreci - wysokoobrotowy. Zupelnie nie bierze oleju. Jest jednak dosc glosny. Nie jest wcale tak dynamiczny jak Honda to reklamuje. 2.0 to minimum, co mogli wlozyc to samochodu o tej masie.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, biegi latwo wchodza. 1 i 2 stosunkowo krotkie, natomiast 3 mozna uzywac zarowno przy 30 jak i 90 km/h. Brakuje 6.
4,0
Układ jezdny
Fajne zawieszenie, chociaz mogloby byc troche bardziej twarde. To, czego mi brakuje to nieco wiekszy rozstaw osi - Honda ladnie sie trzyma na zakretach ale ma sklonnosci do pochylania sie lekkiego. Wyeliminowano problem z poprzednich edycji - przod samochodu jest lepiej wywazony.
Komfort
4,0
Widoczność
Duza przednia szyba. Dobry widok tez z tylu. Chociaz jesli ktos jest przyzwyczajony do hatchbackow to radze zalozyc czujniki parkowania z tylu.
5,0
Ergonomia
Wzor niedoscigniony dla innych - w tym rowniez dla kolejnej generacji Accorda. W generacji VII wszystko jest tam, gdzie jest nasza reka. Genialna tablica rozdzielcza - nie za bardzo agresywna, nie przeszkadzajaca w nocy a jednoczesnie bardzo czytelna z super neutralnym podswietleniem. Czytelne, ergonomiczne pokretla do klimy i intuicyjna obsluga radia (tez z kierownicy). Nigdy wczesniej i pozniej nie jezdzilem tak dobrze spasowanym samochodem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przednia szyba ma sklonnosc do zaparowywania. Klima nie nagrzewa sie za szybko i brak jest w srodkowych kratkach wylacznikow nawiewu (poprawiono w VIII generacji). Ale poza tym ok - 2 strefowa klima wbrew pozorom sie przydaje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze ale nie tak szeroko jak w VIII generacji.
2,0
Wyciszenie
Samochod jest glosny. I to nie tylko przez wysokoobrotowy silnik ale slyszy sie rowniez opony. Wyciszenie to chyba najslabszy element Hondy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa od 7,5 do nawet 12 l (zima, miasto). Ale.. lubie dynamiczna jazde.
4,0
Stosunek jakość/cena
Moglby byc troche tanszy, ale.. akcyza z Japonii robi swoje. Za te cene dostajemy jednak calkiem niezle wyposazony samochod - 2-strefowa klima, ESP, ABS, 6 poduszek, samoprzyciemniajace sie lusterko, lusterka zewnetrzne podgrzewane i skladane, w wersji Executive ksenony i szyberdach. Przydaloby sie wyjscie na iPoda.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic sie nie psuje. Samochod dla tych, ktorym nie chce sie jezdzic do serwisu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
[l/100km]