Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VII Sedan

Kristofuros, 14 lat temu
Silnik 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Silnik, skrzynia biegów Automat, zawieszenie Całokształt - nie mysłałem nawet, że będzie się tak dobrze sprawował, oby tak dalej
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : trochę słaby lakier na polskie drogi, byle kamyczek i odprysk lakieru gotowy
5,0
Całokształt
Autko bardzo dobre, po 5 latach użytkowania nadal odczuwam radość z jazdy tak jakby było to moje nowe auto, szykowny sedan średniej klasy, niedawno nawet szwagrowi przysłużył się na ślubie - ładnie się prezentował jak go wypucowali i przyozdobili :-) Ogólnie bardzo poręczne auto, szybko się wsiada i odjeżdża, nie wymaga specjalnej obsługi. Autko dla zabieganych managerów. Niezawodne, oszczędne jak na 2 litry w Automacie, dynamiczne i z klasą cały czas niezmiennie od 5 lat mi się podoba i oby tak się cały czas sprawował.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra kultura pracy, fajny dźwięk na wyższych obrotach, aż się chce kręcić :-) Na niskich obrotach cichutko. Dynamika jak na 2 litry znakomita.
5,0
Skrzynia biegów
AUTOMAT z trybem sekwencyjnym, miałem obawy przy zakupie, ale z perspektywy czasu był to bardzo dobry wybór. Biegi zmienia intuicyjnie - jak by się domyślał jakim tempem chcemy jechać. Przy spokojnej jeździe szybko zmienia biegi na wyższy, często w mieście 5 bieg i 1200 obrotów, przy dynamicznej jeździe w trasie trzyma obroty. W mieście lepiej użyć trybu sekwencyjnego i można fajnie śmigać między autkami - tu wymagana jest większa precyzja - zwłaszcza jak chce się szybko zmienić pas ruchu. Poza tym w trybie sekwencyjnym po osiągnięciu maksymalnych obrotów sam nie zmieni biegu tylko odcina paliwo - można się pobawić :-)
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi, jest sztywne, ale nie pozbawione komfortu. Mój model nie posiada VSA ( hondowskie ESP), ale jakoś nigdy mi nie było potrzebne - no może raz jak miałem za dużą prędkość na łuku na wjeździe na autostradę, ale lekka kontra i bez kłopotów. Bardzo przewidywalna granica przyczepności - słychać po oponach.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobrze, na boki również, dobrze zaprojektowane lusterka, do tyłu już gorzej, jak to z sedanie, koniecznie czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki tam gdzie trzeba, zaraz po wyjeździe z salonu czuje się jakby nim jeździło się już jakiś czas. Nie trzeba szukać przycisków, albo też się zastanawiać do czego to jest. Podoba się przycisk do otwierania bagażnika na kluczyku - bardzo praktyczne. Elektrycznie sterowany fotel kierowcy i pasażera. Rozkładana tylna kanapa, można ją złożyć nawet od strony bagażnika pociągając odpowiednie paski.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima 2-strefowa, bardzo dobrze grzeje - zimą szybko się nagrzewa, latem także szybko chłodzi. W zasadzie na klimatyzacji jeżdżę cały rok, ustawione na tryb AUTO - w zasadzie pokrętła niepotrzebne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca sporo, mam 177cm wzrostu i odczuwam komfort przestrzenny, nic nie przytłacza i nie zakłóca poczucia komfortu. Z tyłu mogło by być ciut więcej miejsca, moja żona po środku i 2 foteliki z dziećmi po bokach nie czuje się zbyt komfortowo ;-)
5,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeździe silnika prawie nie słychać, przy wyższych prędkościach w zasadzie także - bardziej słychać szum powietrza, ale nawet przy 200km/h można spokojnie rozmawiać - jeśli się jedzie na niemieckiej autostradzie, bo w PL nie wolno. Przy dynamicznej jeździe słychać silnik jak trzeba, aż chce się kręcić wyżej i wyżej. Szkoda, że to nie Honda S2000 ;-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałem się większego spalania. W tabelce wg. danych producenta spalanie w mieście 12,3 l/100km, najwyższe spalanie jakie odnotowałem to 11 l/100km w największe mrozy. W trasie natomiast mógłby mniej palić, najniższe odnotowane spalanie to 8,2 przy jeździe emeryckiej - 1 raz mi się zdarzyło ;-) Standardowo na trasie, sporo wyprzedania jak to w PL na drogach krajowych 9l/100km. Średnio 10 l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
W segmencie auto do 100 tys zł, nie było lepszego auta. Brałem pod uwagę Passata, Avensis, Mazdę 6 - każdemu coś brakowało, w każdym mi coś nie pasowało. Po 5 latach użytkowania nic nie trzeszczy nie stuka nie puka, nawet nic się nie porysowało w środku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dosłownie żadnej, nawet najmniejszej usterki od nowości, tylko przeglądy raz w roku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej i oby tak dalej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Accord VII Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
9,3
l/100km
11,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Accord VII Sedan