Inne
: Silnik, skrzynia biegów Automat, zawieszenie
Całokształt - nie mysłałem nawet, że będzie się tak dobrze sprawował, oby tak dalej
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: trochę słaby lakier na polskie drogi, byle kamyczek i odprysk lakieru gotowy
5,0
Całokształt
Autko bardzo dobre, po 5 latach użytkowania nadal odczuwam radość z jazdy tak jakby było to moje nowe auto, szykowny sedan średniej klasy, niedawno nawet szwagrowi przysłużył się na ślubie - ładnie się prezentował jak go wypucowali i przyozdobili :-)
Ogólnie bardzo poręczne auto, szybko się wsiada i odjeżdża, nie wymaga specjalnej obsługi.
Autko dla zabieganych managerów. Niezawodne, oszczędne jak na 2 litry w Automacie, dynamiczne i z klasą cały czas niezmiennie od 5 lat mi się podoba i oby tak się cały czas sprawował.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra kultura pracy, fajny dźwięk na wyższych obrotach, aż się chce kręcić :-)
Na niskich obrotach cichutko.
Dynamika jak na 2 litry znakomita.
5,0
Skrzynia biegów
AUTOMAT z trybem sekwencyjnym, miałem obawy przy zakupie, ale z perspektywy czasu był to bardzo dobry wybór. Biegi zmienia intuicyjnie - jak by się domyślał jakim tempem chcemy jechać. Przy spokojnej jeździe szybko zmienia biegi na wyższy, często w mieście 5 bieg i 1200 obrotów, przy dynamicznej jeździe w trasie trzyma obroty. W mieście lepiej użyć trybu sekwencyjnego i można fajnie śmigać między autkami - tu wymagana jest większa precyzja - zwłaszcza jak chce się szybko zmienić pas ruchu. Poza tym w trybie sekwencyjnym po osiągnięciu maksymalnych obrotów sam nie zmieni biegu tylko odcina paliwo - można się pobawić :-)
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi, jest sztywne, ale nie pozbawione komfortu. Mój model nie posiada VSA ( hondowskie ESP), ale jakoś nigdy mi nie było potrzebne - no może raz jak miałem za dużą prędkość na łuku na wjeździe na autostradę, ale lekka kontra i bez kłopotów. Bardzo przewidywalna granica przyczepności - słychać po oponach.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobrze, na boki również, dobrze zaprojektowane lusterka, do tyłu już gorzej, jak to z sedanie, koniecznie czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki tam gdzie trzeba, zaraz po wyjeździe z salonu czuje się jakby nim jeździło się już jakiś czas. Nie trzeba szukać przycisków, albo też się zastanawiać do czego to jest. Podoba się przycisk do otwierania bagażnika na kluczyku - bardzo praktyczne.
Elektrycznie sterowany fotel kierowcy i pasażera.
Rozkładana tylna kanapa, można ją złożyć nawet od strony bagażnika pociągając odpowiednie paski.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima 2-strefowa, bardzo dobrze grzeje - zimą szybko się nagrzewa, latem także szybko chłodzi.
W zasadzie na klimatyzacji jeżdżę cały rok, ustawione na tryb AUTO - w zasadzie pokrętła niepotrzebne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca sporo, mam 177cm wzrostu i odczuwam komfort przestrzenny, nic nie przytłacza i nie zakłóca poczucia komfortu.
Z tyłu mogło by być ciut więcej miejsca, moja żona po środku i 2 foteliki z dziećmi po bokach nie czuje się zbyt komfortowo ;-)
5,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeździe silnika prawie nie słychać, przy wyższych prędkościach w zasadzie także - bardziej słychać szum powietrza, ale nawet przy 200km/h można spokojnie rozmawiać - jeśli się jedzie na niemieckiej autostradzie, bo w PL nie wolno.
Przy dynamicznej jeździe słychać silnik jak trzeba, aż chce się kręcić wyżej i wyżej. Szkoda, że to nie Honda S2000 ;-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałem się większego spalania.
W tabelce wg. danych producenta spalanie w mieście 12,3 l/100km, najwyższe spalanie jakie odnotowałem to 11 l/100km w największe mrozy.
W trasie natomiast mógłby mniej palić, najniższe odnotowane spalanie to 8,2 przy jeździe emeryckiej - 1 raz mi się zdarzyło ;-) Standardowo na trasie, sporo wyprzedania jak to w PL na drogach krajowych 9l/100km. Średnio 10 l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
W segmencie auto do 100 tys zł, nie było lepszego auta. Brałem pod uwagę Passata, Avensis, Mazdę 6 - każdemu coś brakowało, w każdym mi coś nie pasowało.
Po 5 latach użytkowania nic nie trzeszczy nie stuka nie puka, nawet nic się nie porysowało w środku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dosłownie żadnej, nawet najmniejszej usterki od nowości, tylko przeglądy raz w roku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej i oby tak dalej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
[l/100km]