Nie ukrywam, że jest to moja subiektywna ocena. W 2008 zastanawiałem się nad zakupem używanego 3-letniego auta w cenie do 50 tys. PLN spośród: VW Passat, Opel Vectra i Toyota Avensis. No i Accord, którego sylwetka (dla mnie) jest najładniejsza. Decyzję podjąłem po przejechaniu się (w niektórych przypadkach nawet kilkukrotnie) autami wszystkimi ww marek. Zakupu nie żałuję.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie odkryję Ameryki - silnik w Hondzie to najmocniejszy element. 155 km bez sprężarki przy jedwabistym dźwięku wkręcania na wysokie obroty pozwala na przyjemne uczucia podczas wyprzedzania sznurku aut pod górę na dwupasmowej drodze.
5,0
Skrzynia biegów
Także jeden z najmocniejszych punktów tego auta. Wprawdzie posiadam skrzynię 5-biegową (troszeczkę brakuje 6 biegu), ale kultura pracy jest na najwyższym poziomie.
4,0
Układ jezdny
O Accordzie mówi się Nie będę tego rozwijał, tylko napiszę, że się zgadzam. Świetne pokonywanie zakrętów przy wyższych prędkościach, ale przy nich także szumy od układu jezdnego (oczywiście sporo zależy od opon).
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki - O.K. Do tyłu - po prostu słaba. Mankament spory bo sprawia trudności przy parkowaniu. Czujniki cofania są nieodzowne. W nowej wersji Accord już są, w mojej niestety nie. Plus za reflektory ksenonowe.
4,0
Ergonomia
Wykończenie kokpitu tworzywem sztucznym - wprawdzie miękkim i przyjemnym w dotyku, ale ... Fajna jest skórzana wielofunkcyjna kierownica pozwalająca sterować radiem i 6-płytowym CD bez odrywania od niej rąk. Sporo schowków i uchwytów, m.in. z tyłu na napoje - przydatne dla osób podróżujących z dziećmi tak jak ja.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja działa jak należy. Przy prędkościach można sobie otworzyć okno dachowe. W zimie tylnia szyba odmraża się od 2/3 wysokości ze względu na wtopioną w szkło antenę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedziska z przodu - super. Świetnie trzymają podczas pokonywania zakrętów. Minusem jest mało miejsca na nogi dla pasażerów tylniej kanapy o podbnym jak moim wzroście - 185 cm.
4,0
Wyciszenie
Dobre, ale nie rewelacyjne. Przy prędkościach powyżej 130 km/h szum powietrza opływającego auto robi się głośny. Na niskich obrotach i na postoju trzeba się wsłuchać, aby usłyszeć dźwięk benzynowego silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy 2 litrach pojemności, spokojnej jeździe 70/30 trasa/miasto i włączonej non stop klimatyzacji auto spala mi średnio ok. 7,7 l/100km. Minus - ceny przeglądów nie należą do najtańszych, ale auto jest praktycznie bezobsługowe. Napraw do tej pory (81.000 km) - BRAK.
4,0
Stosunek jakość/cena
Aby nie było zbyt różowo - cena Hondy Accord była najwyższa z podanych przeze mnie 4 modeli. Poza tym brakuje kilku, według mnie, istotnych detali. Są to: brak czujnków cofania, brak składanych elektrycznie lusterek (jest ich podgrzewanie i regulacja), no i najważniejsza sprawa - brak komputera (konkurenci już go mieli). Na plus: naprawdę spory bagażnik (mam 4 osobową rodzinę i mieścimy się bez problemów), 8 poduszek powietrznych i świadomość, że moje auto jest troszkę mniej popularne jak inne ;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
[l/100km]