Klasyczna linia nadwozia, design który się nie starzeje.
W wersji kombi dzięki większemu roztawowi osi i ogromnemu bagażnikowi jest to idealny samochód dla rodziny. Zaskakujące, że przy swoich gabarytach prowadzi się jak auto kompaktowe dając ogromą radość z jazdy - układ jezdny to największy atut tego samochodu. Twardy, sportowy układ jezdny? W kombi z dieselem wrażenie mam odmienne - auto bardzo dobrze radzi sobie nawet z naszymi drogami i jest bardzo komfortowe. Czy accord ma jakieś wady?
Tak, jest tak sobie wyciszony, słychać opory powietrza i kół. Audio jest bardzo dobre wystarczy skęcić basy na 0 a treble na -3
W przypadku sporo cięższego kombi dla mnie oczywisty wybór to diesel. W przypadku sedana pomyślałbym o benzynie 2.0.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeszcze nie dawno nie chciałem słyszeć o klekocie diesela w moim samochodzie a tu kompletne zaskoczenie. W codziennej jeździe ictdi jest cichsze od benzyny 2.4 w volvo.
Myślę, że diesel to dobry wybór do sporo cięższego kombi w przypadku sedana pomyślałbym o benzynie 2.0.
Trzeba dbać o odpowiedni poziom oleju, małe dolewki to norma.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo precyzyjna, żadnych zastrzeżeń
5,0
Układ jezdny
Najmoniejsza strona tego samochodu. Prowadzi się jak kompakt dająć dużo radości z jazdy i oferując przy tym bardzo dobry komfort - może dlatego, że to cięższy diesel i kombi. Myślałem, że będzie zbyt sportowo zestrojony, kilka takich opinii tu się pojawiło, a wrażenie jest takie jakby wszystkie drogi zostały wyremontowane.
Komfort
5,0
Widoczność
OK
5,0
Ergonomia
Super, szybko można się odnaleźć w tym wnętrzu, materiały dobrej jakośći
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra klima, jak w samochodach z wyższej półki takich jak np. Volvo
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W kombi przestrzeń jest nieograniczona :) Większy rozstaw osi, więcej miejsca z tyłu niż w sedanie i ogromny bagżnik 572l - dużo większy niż w następnej generacji.
4,0
Wyciszenie
Jedyna słaba strona accorda, słychać opory powietrza i odgłosy toczenia - warto mieć dobre, ciche opony i nie ma problemu. Ogólnie to drobnostka.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
100% jazda po Warszawie to 7,2 - 7,7 l w zależności od pory roku.
Tyle spaliłby benzynowy yaris więc bardzo dobrze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj oczywiście bez rewelacji - Honda trzyma wartość, mowa o kupnie używanego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Posłuszeństwa mogą odmówić silniczki zamka centralnego poszczególnych drzwi i jak to w hondzie to chyba tyle :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Warto wymienić łańcuch rozrządu juęli hałasuje i bardziej istotne - łańcuszek pompy oleju. ja to zrobiłem - mam spokój i kompletną ciszę pracy silnika - w ASO na Par....owej wycenili tę operację na 10tys zł - z chęcią wymieniliby wszystkie wtryskiwacze i poł samochodu a dobry mechanik zrobił to za 2tys.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CTDi 140KM 103kW
[l/100km]