Hondę kupiłem w wersji Type-s w kolorze czerwonym. Auto zakupione jako 10 letnie. Przez okres użytkowania zero problemów. Silnik 2.4 po prostu rewelacja. Według mojej opinii najlepszy silnik z możliwych. Osiągi naprawdę super a spalanie niewielkie w stosunku do mocy. Jedynym minusem jest troszkę za mało miejsca dla pasażerów z tyłu. Bagażnik przepastny w wersji kombi natomiast miejsca z tyłu na kanapie ciut za mało. W accordzie VIII jest jeszcze gorzej pod tym względem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.4 v-tec jest klasą samą w sobie. W porównaniu z sinikiem 2.0 wypada dużo lepiej pod względem osiągów przy niewiele większym apetycie na paliwo. Bardzo ładnie ciągnie od samego dołu. Pomimo stosowania dobrych olejów i odpowiedniej obsłudze silnik potrafi wciągną zaskakujące ilości oleju. Przy agresywnej jeździe kilka setek na 100 tys km nie powinno nikogo dziwić.
4,0
Skrzynia biegów
Troszkę lubi haczyć 2-ka ale nie zawsze. Przy jeździe autostradowej z prędkościami 180 km/h 6-ka mogłaby być troszkę "dłuższa"
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny układ kierowniczy.
4,0
Karoseria
Korodujące tylne nadkola (do korozji nadkoli w mazda 6 jednak bardzo daleko :) ). Przy odpowiedniej i regularnej konserwacji można ten problem w duży stopniu ograniczyć. Kolor czerwony to po prostu porażka. Lakier płowieje pod warstwą bezbarwnego lakieru co sprawia że jest nie do wypolerowania. Auto robi się po prostu różowe. W samochodzie za ponad 100 tys nie powinno to mieć miejsca. Problem znany dlatego lepiej unikać czerwonego koloru w Hondach.
Komfort
5,0
Widoczność
OK
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Obsługa intuicyjna. Podłokietnik w odpowiednim miejscu. Dobrze trzymające fotele.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja świetnie daje radę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy ok. Dla pasażerów troszkę za mało jak na gabaryty samochodu. Powinno być ciut lepiej nawet kosztem bagażnika.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być ciut ciszej ale nie jest źle. W Civicu VII było zdecydowanie gorzej. Nie jest to na pewno to co w audi a6.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na silnik 2.4 do zaakceptowania szczególnie jeśli jeździ się na LPG. W trasie przy głaskaniu gazu można spokojne spalić 8-9 l LPG. Przy normalnej jeździe mieszanej 11 LPG na autostradzie przy 180km/h potrafi spalić nawet i 16 l. Przy mocy 190KM i przyspieszeniu 8 s do 100 i tak nie jest źle. Koszty utrzymania niskie z racji usterek które praktycznie nie występują. Strasznie drogi układ wydechowy do wersji 2.4.
5,0
Stosunek jakość/cena
Drogi w zakupie nawet jako auto 10 letnie. Zaletą jest jednak fakt, że bardzo powoli traci na wartości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W wersji przed liftem lubi skrzypieć pedał sprzęgła co strasznie denerwuje. Pomaga przesmarowanie tłoczyska pod pedałem papką z mydła. Spokój na wiele lat. System poziomowania xenonów szwankuje. Pomaga czyszczenie czujników na wahaczach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brk
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 i-VTEC 16V 190KM 140kW
[l/100km]