Tym autem przejechałem 97.000 km, posiadałem je przez 4 lata.
Auto niezawodne, świetnie wyglądające jak na kombi (wersja Type-S). Silnik najmocniejszy z dostępnych ale w normalnej jeździe osiągami nie powala (podjazd pod górę w Alpach przy 5 osobach na pokładzie, włączonym AC, zapakowanym bagażniku i boksie dachowym utkwił mi na długo w pamięci)
Byłoby to fantastyczne auto gdyby nie: marne wyciszenie;
słabe zabezpieczenia antykorozyjne; delikatne, czułe na zarysowania plastiki w konsoli środkowej; skrzypiący pedał sprzęgła, skrzypiące szyby boczne.
Auto te wspominam zawsze z uśmiechem na twarzy, ale nie jest to ideał. Ma sporo mało istotnych aczkolwiek irytujących wad które psują radość z faktycznej bezawaryjności.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik super. Trzeba pamiętać że jest wolnossący i konkretna moc jest dostępna jedynie przy wysokich obrotach. Auto przy jeździe na niskich obrotach poprostu się toczy, nie ma jakichś sportowych wrażeń (przynajmniej przy przesiadce z turbo diesla).
UWAGA: podczas jazdy na VTECu zużywa olej.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie skoki lewarka i precyzyjne wybieranie. Super.
Trzeba pamiętać o wymianie oleju na odpowiedni.
4,0
Układ jezdny
Auto jedzie jak przyklejone, kieruje się świetnie.
Ale UWAGA: układ jezdny jest strasznie czuły na wszelkie rozregulowania. Wystarczy lekkie niewyważenie kół i wszystko czuć na kierownicy. Koła niedopompowane - bicie na kierownicy. Mówimy o aucie bezypadkowym na które sie chucha i dmucha. Trochę to irytujące, szczególnie przy dłuższej podróży.
Komfort
5,0
Widoczność
Znakomicie we wszystkich kierunkach.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, intuicyjnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby łatwo parują podczas deszcze. Klima pomaga.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu ciasno jak na kombi. Ciaśniej niż w Mondeo MK3.
Wożę tam dzieci, wiec dla nich jest OK.
3,0
Wyciszenie
Widać, że auto pomyślane jest na rynek USA gdzie najbardziej spotykane ograniczenie prędkości to ok 110km/h. Do 110 jest cicho. Po 120 robi się głośno. Silnik jest zawsze cihutki, słabe wyciszenie hałasu od kół i podwozia. Gdy kupowałem to auto to byłem tego świadomy z komentarzy innych użytkowników. Jako człowiek młody i przywykły do niewygód, powiedziałem sobie: "będzie ok, nie musi być cicho jak na sali kinowej". Niestety, to psuje radość z jazdy autostradowej na długich trasach i wpływa na większe zmęczenie podróżą. Jeden z powodów dla których sprzedałem to auto.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lać i jechać. Trochę upierdliwa regulacja luzu zaworowego co 20 tyś km za którą rzecz jasna trzeba płacić.
4,0
Stosunek jakość/cena
W Polsce drogie ze względu na pojemność silnika. NIE jest to auto z segmentu premium pomimo ceny jaką trzeba za nie zapłacić.
Słabe zabezpieczenia antykorozyjne tylnych nadkoli. 8 lat po rejestracji auta zaczęła się tam rdza. Porażka jak dla mnie, dlatego sprzedałem.
Szyby z przodu zaczęły skrzypieć podczas podnoszenia i opuszczania. Skrzypiący pedał sprzęgła.
Plastiki na konsoli środkowej bardzo łatwo się rysują.
Odwdzięcza się bezawaryjnością. Na tym aucie można polegać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wersja kombi nie jest tak dopracowana jak sedna i zdarzają się usterki które w sedanie nie występują. Znowu, obstawiam że to dlatego że w USA sprzedają tylko sedan, a kombi idzie jedynie do Europy.
Do wymiany był tłoczek w hamulcu ręcznym na tylnym kole. Irytujące.
Skrzypiący pedał sprzęgła (poszukajcie tematy na forum Hondy Accord). Skrzypiące szyby boczne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego. Lejesz i jedziesz.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 i-VTEC 16V 190KM 140kW
[l/100km]