Silnik
: Silnik jest rewelacyjny, nie będę już powtarzał bo w innych komentarzach zawarto chyba wszystko :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Nie mam
Inne
: Nie mam
Inne
: Nie mam
5,0
Całokształt
Czy warto kupić 13 letnią HONDE ACCORD ? Na swoim przykładzie odpowiadam na to pytanie.
Po przesiadce z Yarisa ciężko nie napisać pozytywnej opinii jeśli chodzi o wygodę.
Bardzo wygodne fotele. Fajny system audio w wersji Executive. Brak poważnych awarii tylko zachęca do dłuższego użytkowania. Więcej szczegółów w poszczególnych kategoriach. Jak coś to klimper@poczta.onet.pl
Wrażenia
5,0
Silnik
Chyba jak każdy na autocentrum. Silnik bardzo dobry, przyspiesza w każdym zakresie obrotów a w zakresie vtec to już jest zabawa. Z silnikiem nie miałem absolutnie żadnych problemów. Przy normalnej jeździe z dość częstą tendencją do działania vteca z moim przebiegiem zużycie oleju ok 100ml/1000km.
4,0
Skrzynia biegów
Jest ok, czasem na 1 czy 3 czuć większy opór. To samo miałem w yarisie, nie wiem czy to kwestia tego że skrzynia ma już swoje lata i przebieg czy to kwestia japońców.
4,0
Układ jezdny
Ocenę na 5 chyba trzeba zarezerwować na auto 4x4...Przy większych prędkościach czasem mam wrażenie jakby delikatnie zarzucało tył.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra. Kanciasty tył tego kombi jest jego zaletą jeśli chodzi o cofanie. Wiadomo że szyba +- 5,10 cm i koniec auta. Łatwo zaparkować z dużą dokładnością. Z przodu słupki dość szerokie i zdarzyło mi się nie zauważyć pieszego (akurat się znalazł i przesuwał "po słupku").
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, szybko idzie się przyzwyczaić co i gdzie jest. Trochę brakuje mi w wersji przedliftowej przycisku otwierania tylnej klapy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik nagrzewa się bardzo szybko. Maksymalnie po 1-2 km jest już przyjemnie w aucie. Klimę używam bardzo rzadko więc nie oceniam, włączam ją tylko od czasu do czasu aby się nie popsuła.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Co ja mogę napisać po przesiadce z Yarisa. Wszystko na plus. Kombi fajnie sprawdza się na dłuższe wyjazdy, na prawdę pakowne auto.
4,0
Wyciszenie
Ciężko mi się tutaj wypowiedzieć ponieważ nie mam za bardzo dobrego porównania z samochodami tej samej klasy. Mi tam nic nie przeszkadza a dźwięk silnika na wyższych obrotach powoduje tylko chęć wyłączenia radia :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj zaczyna się temat rzeka. Wiele zależy od stanu nabytej sztuki, sposobu jazdy i indywidualnych preferencji. U mnie plasuje się to następująco po 1 roku użytkowania:
Średnie spalania zawsze liczone z całego baku: najniższe 8,5L, najwyższe 12,11L. Średnie z całego roku 10,20L. Koszt 1km (samo paliwo) to 0,43zł. Natomiast koszt 1km wliczając wszystkie koszta prócz zakupu to już 1.14zł. I tutaj najmocniej akcentuje słowo INDYWIDUALNE gdyż ja np kupiłem nowe opony i inne rzeczy na których mogłem coś tam zaoszczędzić.
W porównaniu do Yarisa jedyne koszta jakie poszły w górę to OC oraz paliwo, co jest logiczne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak ktoś świadomie zakupi Accorda to będzie zadowolony. Ja jestem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana plecionki (w starej zrobiła się dziurka i zasysało spaliny to kabiny na postoju) koszt 160zł z wymianą.
Wymiana przewodów z alternatora do akumulatora (stary oryginalny był już zaśniedziały i były zbyt duże na nim straty w wyniku czego akumulator nie był doładowywany wystarczająco) koszt 85 zł z robotą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC. 1 rok czasu to może za krótko żeby ocenić jednakże jak na samochód kilkunastoletni i brak poważnej awarii przez rok to i tak nieźle. Może to przez znikomy przebieg bo tylko 7530km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 i-VTEC 16V 190KM 140kW
[l/100km]