Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VII Kombi

jaxson, 12 lat temu
Silnik 2.4 i-VTEC 16V 190KM 140kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Honda Accord VII Kombi 2.4 i-VTEC 16V 190KM 140kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bezawaryjność!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Gumy stabilizatora tylne
Inne : Piasta koła tylnego
4,0
Całokształt
Byłoby rewelacyjnie, gdyby nie kiepskie wyciszenie wnętrza i wysokie spalanie, którego nie da się uniknąć jeżdżąc nawet jak emeryt.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc 190KM nie jest wyssana z palca, ale ujawnia się, jak to w Hondzie, jedynie przy wysokich obrotach. Od dołu ciągnie tak sobie, ale głównym winowajcą w moim przypadku była skrzynia automatyczna.
3,0
Skrzynia biegów
Automat - bardzo długa dwójka, co zabierała sporo frajdy (i sekund). Poza tym, to klasyczny automat, nie ma co porównywać do DSG. Za to jest bezawaryjna (155000 bez zająknięcia) i pracuje płynnie. Ponadto, jest inteligenta, dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy. Długi ostatni bieg, dzięki czemu są stosunkowo niskie obroty przy wysokich prędkościach, co przekłada się na wyciszenie pracy silnika.
3,0
Układ jezdny
Jest twardo, do tego trzeszczy, stuka, puka i podskakuje na nierównościach, inne auta, nawet japończyki (Toyota) sa w tym względzie dużo lepsze. Nieźle za to klei się na zakrętach, choć kombi ma tendencję do lekkich przechyłów, większych niż by sobie tego życzył kierowca.
Komfort
5,0
Widoczność
Absolutnie bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, łatwo się odnaleźć, przyzwyczaić i potem korzystać - jest wzorowo. Sporo schowków, w tym praktyczny podłokietnik (dwa schowki w jednym).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, na wielki plus, że szybko nagrzewa się silnik, wręcz zaskakująco jak na tą pojemność.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kombi ma większy rozstaw osi niż sedan, co przekłada się na wygodę dla pasażerów z tyłu. Z przodu miejsca aż nadto, przy moich gabarytach (180cm) wystarcza aż nadto.
2,0
Wyciszenie
Tu największy minus Hondy, szczególnie porównując do konkurencji. Przy prędkościach autostradowych szumi jak w Yarisie, na dziurach trzeszczą fotele i pojawiają się niepokojące odgłosy plastików z tyłu pojazdu. Szara końcówka w tym segmencie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
10-12 litrów przy \"normalnej\", mieszanej jeździe, przy 190KM i automatycznej skrzyni biegów to moim zdaniem wynik całkiem niezły. Manual pewnie pali o 2 litry mniej. Problem w tym, że łatwo uzyskać maxymalne spalanie na poziomie 16 litrów jeżdżąc dynamicznie, a stosując się do zasad eko drivingu nie da się zejść poniżej 10. Rekord w trasie przy spokojnej jeździe 9 litrów na 100.
4,0
Stosunek jakość/cena
Warto zainwestować, w zamian otrzymuje się bezawaryjne auto, jeśli odpowiednio się dba. Tu nie ma co się popsuć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co Honda to Honda - w zasadzie brak jakichkolwiek awarii, piasta koła tylnego była do wymiany przy 120000 km, ale to zasługa naszych dziurawych dróg. Gumy stabilizatora tylne w wersji przed FL sypią się raz na 100000, ale koszt w ASO to 50 zł. Więc nie biorę nawettego pod uwagę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.4 i-VTEC 16V 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Accord VII Kombi 2.4 i-VTEC 16V 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
11,8
l/100km
13,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Accord VII Kombi