Idealny samochód dla osób które oczekują czegoś więcej niż proponuje konkurencja.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wspaniała jednostka - odrazu czuć potęgę V-TEC´a. Pomimo ciężkiego kombi świetnie się sprawdza. Załadowany na max pozwala na wyprzedzanie jak innymi pojazdami na pusto.
Pięknie rozwija moc. V-TEC daje o sobie znać przy około 4000, ale bez żadnych szarpnięć. Po prostu zmienia się charakterystyka silnika.
Na najwyższym biegu dochodzi do 6500rpm co odpowiada (wg wyliczeń prgramem cartest2000) około 220km/h (licznik pokazuje o 5 mniej).
Przy normalnej jeździe nie wymaga dolewania oleju, jednak długotrwała jazda z obrotami ponad 6000 (autostrata z prędkoscią ponad 200) powoduje nieznaczne zużycie oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Super precyzyjna. Brakuje (ze względu na krótkie przełożenia) szóstego biegu.
Wspaniale zestopniowana - pozwala na jazdę w wybranym zakresie obrotów przez cały czas - tj. spokoją w zakresie 1500-3500rpm oraz sportową w zakresie 4000-7000 z pełnym wykorzystaniem V-TEC´a.
Kombi przez inne przełożenie główne ma nieco krótsze biegi 1-3 od sedana, ale to w żaden sposób nie przeszkadza, z tym, że w kombi na II nie dojdziemy do 100km/h (odcięcie jest przy około 95).
5,0
Układ jezdny
Fabryczne zawieszenie jest wspaniałe. Nie zależnie od obciążenia pozwala precyzyjnie prowadzić samochód. Świetne zachowanie w zakrętach. Jest dość sztywne i jednocześnie zapewnia odpowiedni komfort na dziurawych drogach.
Koleiny średnio odczuwalne na oponach 195. Na grubszych może być gorzej.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki idealna. Jedynie przeszkadza dość gruby słupek przedni, ale można się przyzwyczaić.
Tył (tourer) ogólnie brak widoczności. Cofanie bez czujnika to katorga.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i wygodnie. Siedzenia wymagają przyzwyczajenia. Dużo miejsca dla wysokich osób (nad głową).
Super sprawdza się regulowany podłokietnik. W kombi gigantyczny bagażnik plus genialny system składania tylnych siedzeń. Brak górnego automatycznego oświetlenia przestrzeni bagażowej (są tylko dwie boczne lampki). System utrzymywania otwartych drzwi wymaga przyzwyczajenia i mógłby mieć więcej pozycji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna i współpracujące z nią ogrzewanie. Praktycznie żadnych powodów do narzekania (szybko nagrzewa i równie szybko chłodzi). Wydajna wentylacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Poprawna. Dużo miejsca, duże schowki. Wszystko w zasięgu ręki. Brak pionowego uchwytu do zamykania drzwi po stronie kierowcy. Kieszenie w drzwiach robią wrażenie dośc wątłych ale w rzeczywistości są ok.
4,0
Wyciszenie
Dobre wyciszenie, przy normalnej jeździe silnik i odgłosy jazdy prawie nie są słyszalne. Niestety przy dużych prędkościach silnik daje znać o sobie (obroty ponad 5000) - ale rozwiązaniem byłoby nie lepsze wyciszenie a szósty bieg.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na moc i masę auta zużycie jest umiarkowane.
Jednak mogłoby być niższe w trasie (na pewno pomogła by skrzynia z szóstym biegiem).
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla 2.0 bardzo dobra. Szczególnie, że honda jako jedyna oferuje wersję kombi z homologacją ciężarową.
Co do 2.2iCTDi - wg mnie o conajmniej 10000zł za droga.
Już najtańsza wersja zapewnia mocny i super nowoczesny silnik V-TEC oraz pełne wyposażenie - m.in. elektroniczną dwustrefową klimatyzację, sprzęt audio czy elektrykę (w tym podgrzewane lusterka).
U konkurencji trzeba za to płacić dodatkowo lub wybrać wyższe wersje.
Do tego gwarancja na 3 lata i bezawaryjność.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
[l/100km]