Silnik
: 2.0 155 KM, 1400 masy własnej, wydaje się że nie powinno być szału, ale pozory mylą! auto jeździ doskonale i do tego zużywa naprawdę małe ilości paliwa.
5,0
Całokształt
Jak dla mnie naprawdę fajne i uniwersalne auto, te 155 KM które na pierwszy rzut oka wydaje się mało, naprawdę daje radę. Chyba japońskie konie są jakieś inne ;) Do dużego wnętrza z dużym bagażnikiem, dostajemy spory komfort i bardzo dobre prowadzenie po zakrętach. Ciężko wyprowadzić to auto z równowagi. W połączeniu z dobrymi oponami prowadzi się jak przyklejone. Układ kierowniczy precyzyjny, wręcz jak w sportowym aucie, hamulce również dają pewność w każdej sytuacji. W aucie jest zamontowany gaz, który wbrew pozorom spisuje się póki co doskonale. Raz tylko złapał check engine, ale wystarczyła jedna korekta komputerem i wszystko śmiga doskonale. Jeżdżę nim już rok, ale dalej za każdym razem wsiadam do tego auta z dużą przyjemnością!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest cichy, ma fajne brzmienie, pomimo wysokoobrotowej charakterystyki dobrze przyspiesza juz od 2000 obr. powyżej 3300 wyraźnie załącza się V tec i ciągnie dużo żwawiej.
4,0
Skrzynia biegów
Działa bardzo precyzyjnie, mogłaby mieć trochę mniejszy skok. Tzn ogólnie jest ok, ale do charakterystyki układu kierowniczego i hamulcowego pasowałby krótszy jej skok.
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie idealne połączenie komfortu i prowadzenia, jazda po zakrętach jest samą przyjemnością.
Komfort
4,0
Widoczność
Szyby idąc od przodu do tyłu auta stają się coraz mniejsze, przez szyby bagażnika mało co widać, ale nie ma tragedii, początkowo widoczność utrudniał mi dośćdługi i szeroki przedni słupek, ale byłą to kwestia przyzwyczajenia
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, nie ma do czego się przyczepić, jedyne co to w sterowaniu radiem z kierownicy brakuje mi wyszukiwania stacji (seek) fajnym dodatkiem jest wysuwany podłokietnik, a schowek w podłokietniku dzieli się na 2 części (jedną małą na portfel itp i druga głęboka)Super sprawą jest też składanie tylnej kanapy, jednym ruchem ręki składa się kanapa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa doskonale, w największe upały daje radę, ogrzewanie też nie ma do czego się przyczepić. Dodatkowo dwustrefowe grzanie/chłodzenie jest miłym dodatkiem. Klima nie zabiera dużo mocy, co jest sporym plusem podczas szybszej jazdy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma do czego się przyczepić, wszyscy mają dużo miejsca
5,0
Wyciszenie
Nie wiem czemu ludzie piszą, że w tym aucie jest głośno, ja podróżuję z prędkościami dochodzącymi do 200 kmh i jest zupełnie akceptowalnie. Do 140 jest bardzo cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto zadziwia pod tym względem, w trasie pali mi 10 -12 litrów gazu, a jazda jest w zakresie od 110 do 150, dużo redukcji, gazu w podłodze itp. w mieście nie wypowiem się, bo nie użytkuję auta w mieście. Pozostałych kosztów i napraw nie znam, bo nic nie psuło się jeszcze (na razie tylko wymiana oleju i filtrów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest tanie, ale za tą cenę dostajemy dobrze wyposażone, i bardzo niezawodne auto. Nie ma co się oszukiwać, te auta trzymają cenę bo są po prostu dobre i każdy użytkownik jest po prostu tego świadomy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Absolutnie żadnych problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zupełnie nic
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
[l/100km]