Piękna sylwetka, doskonałe proporcje i wyważenie. Honda, to nie jest samochód do zwykłej jazdy. Bezsensowne kilometry na załączonym VTECu to nie rzadkość, z tego samochodu nie da się wysiąść.
Wrażenia
5,0
Silnik
Japończycy zawsze robili świetnej jakości mechanikę. Pomimo, iż są jednymi z największych producentów samochodów na świecie (22 ml wyprodukowanych samych silników rocznie), nie tracą na jakości. Silnik, który posiadam (f20b6) jest idiotoodporny. Przebieg 212 tyś to dla tego samochodu "docieranie". Brak ubytków oleju, pomimo zalanego nadal 5w40. Wystarczy zatroszczyć się o odpowiednie przęglądy i zmiany płynów. Wszystkie śmieszne, niemieckie diesle łyka na "piątce". Pomimo wagi, radzi sobie także z europejskimi silnikami podobnej pojemności i mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia, pewny skok lewarka i sportowy charakter - tylko tyle. Należy także wspomnieć o specjalnym "zagięciu" łapy lewarka- umożliwia błyskawiczną zmianę biegów- uniemozżliwia przekręcenie silnika.
4,0
Układ jezdny
Niestety (albo "stety") w mojej Hani jest gwintowane zawieszenie Koni. W takim setupie wszelkie elektroniczne "pomoce" są zbędne (ESP). Pomimo 147 koni na tak ciężką budę, wiele aut można wyprzedzić "na cwaniaka" (duża, pewna prędkość na zakręcie, lewy pas - ta bezcenna mina w nowszym BMW..) Wielowachacz spełnia swe zadanie.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna widoczność z pozycji kierowcy, słupki "A' wąskie, niczego nie zasłaniają.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu mogło by być odrobinę lepiej, Wentylacja ok - ogrzewanie także. Tylko nadmuch na nogi - źle skonstruowany.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto dość sporych rozmiarów - trzeba się przyzwyczaić jeżeli przesiadło się z mniejszego. Bardzo dużo miejsca w środku. Nieporównywalne z autami europejskimi (zwłaszcza z tymi z płytą podłogową golfa...)
5,0
Wyciszenie
Auto klasy średniej, na światłach świeży posiadacz accorda będzie łapał się na próbowaniu odpalenia włączonego już silnika. Do momentu załączenia Vtec - cisza, potem upragniony dźwięk. Lusterka łapią trochę powietrza, ale szumią tylko przy wysokich prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części nie należą do najtańszych. Fakt - nie często odwiedzałem sklep motoryzacyjny. Hamulce, tarcze czy inne części eksploatacyjne nie różnią się ceną od części do aut europejskich. Inne (np tłumik końcowy, który zmieniałem) są o ok 30% droższe. Accord nadrabia bezawaryjnością - koszty utrzymania są naprawdę niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wnętrza naprawdę dobra. Materiały dobrej jakości. Posiadacz Accorda VI generacji będzie musiał się liczyć ze szkrzypiącym schowkiem. Na szczęście - nie jest to kosztowna usterka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do najczęstrzych usterek należą - brak usterek. Auto pewne. Pomimo wielowachaczowego zawieszenia obu osi - prędzej buda Wam zgnije - niż coś się poważnego popsuje. Łączniki i gumy - normalne zużywanie, proporcjonalne do stanu naszych polskich dróg. Ja używam auta za granicą - całe zawieszenie (oprócz wspomnianych wcześniej amortyzatorów i sprężyn) fabryczne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ciężko dopatrywać się usterek technicznych tego auta. Pomimo wysokoobrotowego silnika jest on wyjątkowo trwał i niezawodny. Najgorszym problemem Hondy jest korozja wychodząca na tylnych i przednich błotnikach.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 147KM 108kW
[l/100km]