Zawieszenie
: Zawieszenie, które fantastycznie trzyma się drogi i dynamiczny silnik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korozja nadkoli
Zawieszenie
: Sworznei wahaczy
Inne
: żarówki kabiny, zawór EGR, regulacja zaworów
4,0
Całokształt
Jak do tej pory najtrwalszy samochód jaki miałem, ciężko będzie znaleźć coś solidniejszego, na nasze drogi w takiej cenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dynamiczny od pierwszych obrotów, przyzwoicie się wkręca a po załączeniu V-Teca przyjemnie mruczy.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, biegi wchodzą bez żadnych oporów, jeździłem wieloma typami samochodów(Ford, Opel, Renault, VW, Audi) i tu najlepiej pracuje.
4,0
Układ jezdny
Wyposażony w oryginalnie montowane rozpórki, powoduje, że samochód reaguje na każdy ruch precyzyjnie, trzeba trochę więcej umiejętności i wyczucia samochodu niż w VW czy Audi, za to w zakrętach trzyma się jak przyklejony.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bardzo dobra, do tyłu oceniam na dobrą, mnie się nie zażyło ale żona dwa razy zawadziła.
4,0
Ergonomia
Trochę ciasno w środku jak dla mnie i mojej rodziny(2+1), za to moja wersja wyposażenia tj. skóry, elektrycznie sterowane fotele, klimatronik, tempomant; rewelacja, wszystko na swoim miejscu w zasięgu kierowcy. Fotele bardzo wygodne, nie męczą pleców w dalekich trasach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód zimą bardzo szybko się nagrzewa, klimatronik z pełną regulacją, całkiem przyzwoity nawiew na nogi i szyby. Nawet zimą nie ma konieczności osuszania szyb klimą.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Osobiście dodatkowo zakonserwowałem całe podwozie i nadkola, więc trochę to wygłuszyło auto, do tego ciche opony i jest przyzwoicie, znacznie ciszej niż w Maździe 6, nawet bez porównania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mi silnik 2.0 pali 10L gazu na 100km, a jeżdżę dosyć dynamicznie, nie wlokę się za wolniejszymi użytkownikami dróg, więc jak dla mnie przyzwoicie. Części tanie i usterki często można wyeliminować samemu, wystarczy odrobina zdolności i cierpliwości.
5,0
Stosunek jakość/cena
Oprócz blachy, bardzo trwały samochód pod względem silnika i podwozia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Twarde ale trwałe zawieszenie, siadają tylko sworznie wahaczy i gumy stabilizatorów. Bardzo tanie elementy w porównaniu do wahaczy VW/Audi. Często przy jeździe na wysokich obrotach zużywa dużo oleju. Podobno przez zawór V-Tec.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czasami zawór EGR i cały dolot wymaga wnikliwego czyszczenia, można zrobić samemu w 2 godziny, ale mechanik zanim to zdjagnozuje i naprawi to zajmie dzień/dwa i kosztuje około 500zł. Często bo co 20tys/km trzeba regulować zawory. Karoseria często ma oznaki rdzy, zwłaszcza przy nadkolach (każdy japończyk tak ma).
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 147KM 108kW
[l/100km]