Zawieszenie
: Znakomicie zestrojony układ kierowniczy i zawieszenie dają dużą frajdę z jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Zawieszenie przednie lubi sobie postukiwać i generować koszty.
4,0
Całokształt
Dzięki ładnemu brzmieniu tylko 4 cylindrowego silnika, znakomicie zestrojonemu układowi jezdnemu, precyzyjnej skrzyni biegów jazda hondą accord należy do rzeczy bardzo przyjemnych. Jazdę tym samochodem umila nam bardzo dobry system audio BOSE i wyposażenie wersji ES Navigation. Bardzo podoba mi się jego japoński charakterystyczny drapieżny design i sportowa linia której na próżno szukać w grupie VAG. Auto nie jest bez wad, ale takie nie istnieją. Całokształt delikatnie psują jakość blach i lakieru i kilka drobnych niedociągnięć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest niezawodny, posiada bardzo przyjemny dla ucha dźwięk, niestety jest mało elastyczny i trochę za słaby do tej budy. Do 3.5 tysiąca obrotów niewiele się dzieje, powyżej 4 tys. jakoś to jedzie ale szału nie ma. Jak na hondę nie bierze dużo oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Jak przystało na samochody japońskie lewarek jest bardzo precyzyjny, biegi się zmienia z przyjemnością, skrzynia jest bardzo dobrze zestopniowana. Niestety tutaj jak i w innych autach japońskich jakimi jeździłem jest problem z wbijaniem wstecznego (trzeba nawet kilka razy wysprzęglić aby wszedł) ale ponoć ten typ tak ma.
5,0
Układ jezdny
Jednym słowem: rewelacyjny. Słyszałem różne narzekania że jest za twardy ale moim zdaniem jest bardzo precyzyjny i dzięki tej twardości (chociaż nie jest ona jakaś wielka), hydraulicznemu wspomaganiu czuć co się dokładnie dzieje z samochodem. Dzięki świetnemu zestrojeniu auto trzyma się drogi znakomicie. Wielowahaczowe zawieszenie przednie i tylne robi robotę na prostej jak i na zakrętach. Dzięki układowi jezdnemu jeździ się tym autem tak przyjemnie.
3,0
Karoseria
Jak na niemal 20 letnie japońskie auto jest naprawdę nieźle. Nie oznacza to że auto nie rdzewieje lecz takie elementy jak progi, tylna klapa, podłużnice czy nawet tylne nadkola są nadal oryginalne bez większych oznak korozji. Niestety tylna belka, przewody hamulcowe lubią gnić lecz to są rzeczy dość łatwo i tanio wymienialne. Honda mimo nie ocynkowanego nadwozia nie rdzewieje wiele bardziej niż auta europejskie z tego okresu. W porównaniu do Mazd 6, Fordów Focusów czy mondeo, Mercedesów z tamtego okresu czy Opli jest bardzo dobrze. Niestety blacha jest bardzo cienka i podatna na róznego rodzaju wgniotki, lakier również jest podatny na zarysowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w sedanie, nie widać gdzie się kończy tył, lecz do przodu i na boki nie ma na co specjalnie narzekać.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką. Moja wersja to ES z Nawigacją więc ma sterowanie radiem z kierownicy. Do wszystkiego oprócz przycisku włączającego halogeny przeciwmgłowe jest bardzo intuicyjny dostęp. Tutaj wszystko jest zaprojektowane tak jakby miało działać wieczność.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylator nawiewu jest trochę głośny oraz pokrętło temperatury klimatronika nie jest wystarczająco precyzyjne w ustawianiu temperatury. Oprócz tych dwóch aspektów nie mam zastrzeżeń lecz przyjemniej korzystało się z manualnej klimy w moim poprzednim civicu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest okej. Dzięki skórom siedzi się wygodnie choć trochę za wysoko i dla osób o wzroście powyżej 190 cm będzie trudno znaleźć wygodną pozycję za kółkiem. W mojej wersji ES fotele przednie są podgrzewane i fotel kierowcy ma regulacje odcinka lędźwiowego. z tyłu miejsca jest dla osób o wzroście do 190cm.
4,0
Wyciszenie
Wersja ES ma ponoć dodatkowe wyciszenie względem wersji uboższych i auto jest dość przyzwoicie wyciszone. Po presiadce z Civica zdziwiłem się jak cicho jest w Accordzie. Przy wyższych prędkościach robi się głośniej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Honda z LPG wymaga troski w postaci regulacji zaworów co 20 tys. km i wymieniania świec co 30 tys. Przednie zawieszenie po większym przebiegu wymaga wymiany pojedynczych elementów lecz nie są to bardzo duże koszta.Wymiana rozrządu też nie należy do rzeczy tanich gdyż silnik posiada pasek wałków wyrównoważających i pompę wody napędzaną paskiem rozrządu. Na szczęście rozrządy wytrzymują dość duże przebiegi. Spalanie benzyny u mnie wynosiło 8-10l/100km lecz założyłem instalacje sekwencyjną LPG Tech i teraz to można jeździć spalanie gazu 9-12l/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
Hondy Accord VI to niemal 20 letnie auta. Dzięki dobrej jakości, znakomitemu układowi jezdnemu,niezawodnym silnikom, ciekawemu designowi i dobremu wyposażeniu to relatywnie drogie auta. Za zadbany egzemplarz trzeba zapłacić (dane na rok 2018) minimum 7 tys. zł
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie jest tego dużo. U mnie były to tylko pierdoły łatwe do usunięcia w postaci nie wysuwającej się anteny, braku podświetlania panelu klimatronika. Wystąpiły też problemy z łącznikami stabilizatora w tylnym zawieszeniu i z kilkoma elementami w przednim lecz nie zrujnowało to mojego budżetu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Honda nigdy nie zawiodła. zawsze posłusznie odpaliła i zawiozła na miejsce. Nigdy nie zepsuło się w niej coś poważnego na co bym wydał fortune. W zasadzie nie ma się tutaj za bardzo co zepsuć. Nie ma dwumasy, turbiny czy innych wymyślnych wtrysków.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 136KM 100kW
[l/100km]