Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VI Sedan

Borek, 12 lat temu
Silnik 1.8 i 136KM 100kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 165 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Accord VI Sedan 1.8 i 136KM 100kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : V-tec, pomimo, że na jednym wałku i tak daje dużo frajdy z jazdy powyżej 5 tyś obrotów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : tankowanie
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak już wiadomo Honda słynie z bardzo elastycznych silników, można jechać spokojnie, wtedy silnik jest wręcz nie słyszalny, można także pobawić się w sportową jazdę, wtedy emocji nie brakuje a silnik rewelacyjnie wkręca się na czerwone pole oznaczone liczą 7 :) ( oczywiście x1000). Przy wolnych obrotach stojąc na czerwonym świetle tak naprawdę nie wiesz, czy silnik jest włączony, sugeruje o tym tylko wskazówka obrotomierza.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie to nie mogę powiedzieć złego słowa na temat pracy skrzyni biegów. Nie ważne w jakim stylu jeździmy, skrzynia zawsze bardzo dobrze reaguje na polecenia. Jedyną kwestią jest dość długi skok lewarka, myślę o zamontowaniu short shiftera, który skróciłby ruch jaki trzeba wykonać, co przekłada się na cenne sekundy podczas sportowej jazdy. Sam moment wbicia biegu jest zbilansowany.
5,0
Układ jezdny
Samochód stabilny przy każdej prędkości, zakręty to sama przyjemność, przy maxymalnych prędkościach nie zaskakuje negatywnie, jedzie jak po sznurku. Zimą auto prowadzi się przewidywalnie, trzeba się postarać, żeby wyprowadzić samochód z równowagi. Rozkład mas zbilansowany, auto nie jest podsterowne ani w drugą stonę. Proste w prowadzeniu, początkujący kierowcy docenią łatwość prowadzenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Słupki nie ograniczają widoczności, wizja w lusterku wstecznym jest bardzo dobra a to za sprawą dużej szyby w wersji Liftback. Lusterka boczne o odpowiedniej wielkości, dają się ustawić w każdej pozycji, strefa martwa ograniczona do minimum.
4,0
Ergonomia
Jak na auto tej klasy myślę, że miejsca w środku jest dużo jak również dla pasażerów jadących z tyłu. Nawet kolega o wzroście 198cm czuje się komfortowo w moim samochodzie, nie ważne w jakim stanie :) i na którym siedzeniu jedzie. Materiały porządne, nie łamią się detale, nie skrzypi nie puka i nie ma świerszczyków nawet po 10 latach jazdy. Samochód w godnym japońskim stylu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie naprawdę dobre, zimą konieczność dmuchania na przednią szybę, szybko zachodzi parą jak nawiew włączony jest na kabinę. Klimatyzacja radzi sobie dobrze, aczkolwiek przy maxymalnych upałach miałem wrażenie, że czegoś jej brakuje. W temperaturze do 30 stopni na zewnątrz i pełnym słońcu radzi sobie całkiem dobrze. Po uchyleniu szyby bocznej nie mam wrażenia że startuje odrzutowiec nawet przy dużych prędkościach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
już pisałem o tym wyżej. bez problemu można jechać w 5 osób, gdzie jazda będzie komfortowa i wygodna. Fotele i kanapy wygodne. Czesto jeżdzę ponad 300km trasy i wychodzę z auta w normalnym stanie, nic mnie nie boli a pozycja jest bardzo dobra i komfortowa.
3,0
Wyciszenie
do 120 km/h jest fajnie. powyżej tej prędkości do wnętrza dobiegają odgłosy kół i silnika. Pęd powietrza jest już wtedy słyszalny. No mercedes to to nie jest :) ( mówiąc o komforcie jazdy).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zakorkowane miasto z klimatyzacją do 15l LPG. Średna miejska to 13l LPG. Mega szybka jazda w trasie 11l LPG, normalna trasa 120km/h 9-10l LPG a wolniej to się nie da tym samochodem bo Vtec aż się prosi, żeby pokręcić silnikiem :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
rok jazdy, 30 tyś km zrobione, zero usterek. Planowane przeglądy to podstawa, wymiana wszystkich elementów eksploatacyjnych uchroni to auto przed awariami aż do 250 tysięcy km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
niezawodne auto, byłbym nie szczery gdybym napisał inaczej. Pierwsze auto, które się nie spuje. Od tej pory tylko HONDA. Już nic innego się nie liczy :)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Accord VI Sedan