Silnik
: Najważniejsze jest serce auta czyli silnik, a 1.8 z Hondy był najlepszym silnikiem roku 2000
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Pęcherze na nadkolu prawa strona ale to słaby punkt tego modelu
5,0
Całokształt
Ogólnie mam Lancera który jest jeszcze lepszy niż Honda pod względem niezawodności. Nigdy chyba nie kupie innej marki jak Honda albo Mitsubishi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do kultury pracy nie mogę się przyczepić. Jak na swój przebieg mogę stwierdzić że silnik pracuje bardzo cicho(gdzie inne auta przy tym przebiegu są głośniejsze, ale tak to jest jak ktoś z 400.000 zrobi 170.000. Mój jest z pewnego źródła dlatego też wiem że nie był kręcony, auto zostało w rodzinie:) elastyczność: jeżeli ktoś szuka adrenaliny to 2.2 Type R natomiast 1.8 jest dla mnie wystarczający od 4tyś obrotów buja się dobrze.
4,0
Skrzynia biegów
Było robione sprzęgło ale nieraz jedynka ciężko wchodzi. Na trasie jest super.
5,0
Układ jezdny
Wymieniać zużyte elementy i w zakrętach auto prowadzi się tak jak tego chce kierowca , oczywiście z głową bo każdy samochód ma jakiś próg którego nie można przekroczyć, ale mogę napisać że w Honda prowadzi się świetnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać tyle ile trzeba.
5,0
Ergonomia
Wygodna tylna kanapa( miałem okazję sprawdzić raz:) 400km po Polsce nawet się nie odczuje na plecach i tyłku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Muszę przyznać , że zaskoczyło mnie bardzo jak to auto w zimę łapie temperaturę(dosłownie chwila i już wskazówka temperatury idzie w górę)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W 5 osób jechaliśmy 380km i nikt nie narzekał, więc chyba nie trzeba pisać więcej.
5,0
Wyciszenie
Powyżej 120KM/H coś tam słychać. Dużo zależy też od rodzaju asfaltu
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie uda się zejść do 9litrów gazu ale chyba mniej jak 9.2 nigdy nie osiągnąłem. Wjeździe mieszanej do pracy mam 30km w jedną stronę w tym 5 przez miasto wychodzi mi od 10.2 do 10.5 mniej więcej, no a w mieście to trzeba liczyć koło 15 litrów (piszę cały czas o gazie)
4,0
Stosunek jakość/cena
Trzyma wartość skubana. Zadbane egzemplarze są w cenie. Można kupić tańsze ale ciekawe co się tam chowa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
coś za coś większe spalanie za niezawodność bo przez 3 lata użytkowania muszę przyznać że wymieniłem dopiero tylko przeguby za 300zł i tylne tarcze z klockami za 250zł. Jak się dba tak się ma:)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek to trzeba było wyczyścić zawór EGR, przepustnicę i silniczek krokowy bo i silnik nie trzymał obrotów biegu jałowego. Trochę rozkręcania jak ktoś się zna i koszt 7,50 za benzynę ekstrakcyjną plus uszczelki nowe dostępne w serwisie około 70zł za komplet.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 136KM 100kW
[l/100km]