Na 5. Jestem bardzo zadowolony z jazdy/eksploatacji/ekonomiczności Accorda.
Silnik i zawieszenie bardzo pozytywnie.
Komfort, ergonomia w normie jak na 10-letnie auto.
Wyciszenie przeciętnie. Sparalnie pozytywnie.
Usterki rewelacja. Zapraszam do przeczytania całej opini.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny. Moc wystarczająca do masy samochodu. To prawda że dobrze reaguje na wyższe obroty. 90% momentu obrotowego dostępne od 2200obr/min. to wynik nie rewelacyjny ale w zupełności wystarczający.
Osobiśnie przejechałem nim 190kkm bez żadnego problemu z czego ostatni 80kkm na LPG.
Posiadam instalacje LANDIRENZO.
Absolutnie bezproblemowa obsługa. Nie zauważyłem spadku mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Przełożenia chodzą krótko i płynnie zostały dobrane odpowiednio. Nic nie haczy.
Może brakuje 6 biegu ale to jest potrzebne jak ktoś lubi stałą prędkość powyżej 150km/h. Do dynamicznego wyprzedzania czy przyspieszenia jest wystarczająco.
5,0
Układ jezdny
Jeżeli oczekujesz francuskiego komfortu to się zawiedziesz. Zawieszenie jest twarde i na poprzecznych przeszkodach daje o sobie znać.
Jednak pokonywanie zakrętów nie powoduje choroby morskiej. Honda trzyma się drogi jak przyklejona.
Ponadto zaskakująco dobrze radzi sobie z naszymi drogami od 90kkm nie miałem ŻADNEGO problemu i nadal nie daje wskazuje na konieczność ingerencji.
Komfort
4,0
Widoczność
Poprawna. Nie mam czujników parkowania więc cofając radzą sobie światłami.
4,0
Ergonomia
Poprawna. Choć zapalanie świateł przeciwmgielnych wymaga drobnej gimnastyki ponieważ znajdują się w okolicach lewej kostki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprawna. Choć latem klimatyzacja ledwo wyrabia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 197cm i około 120kg więc do drobnych nie należę.
Miejsca jest wystarczająco. Regulacja fotela w 3 płaszczyznach to standard więc nie ma problemu ze znalezieniem dogodnej pozycji za kierownicą. Nie wycieram podsufitki głową i mam zapas.
Brakuje mi tylko regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach.
Żona jako pasażer też nie narzeka. Fotele wygodne.
Przez ostatnie 3 lata robię około 3000-4000kkm miesięcznie. Po 6 godzinach za kierownicą nie wysiadam połamany. Posiadają dobre trzymanie boczne. Jedyny problem jest taki że próba zmiany ustawień fotela kierowcy wymaga przeciskania lewej ręki pomiędzy fotelem a drzwiami.
3,0
Wyciszenie
No to już raczej przeciętnie. Ale jak wspomniałem Honda to auto z aspiracjami sportowymi więc dźwięk dostajesz w pakiecie.
Przy prędkości >150 km/h słuchanie radia czy rozmowa wymaga pewnego wysiłku. Jadąc do 120 hałas nie przeszkadza. Choć dźwięk silnika jest piękny :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak już wspomniałem posiadam instalacje gazową LANDIRENZO. Polecam. Przy moim stylu jazdy osiągach i wadze samochodu spalanie bardzo przyzwoite.
Spalanie PB95: Średnie minimalne spalanie 9l/100km; Średnie maksymalne spalanie: 11 l/100km (prędkości autostradowe); Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie: 7,5 l/100km (stała prędność około 90km/h). Spalanie LPG zamieszczam poniżej.
Serwisuję co 15kkm. Filtry, oleje, regulacja zaworów, świece to około 900-1000 PLN.
Ostatnio wymieniłem tarcze hamulcowe TRW, klocki, olej (zima 10W40, lato 10W60) w cenie 700PLN.
Więc chyba dramatu nie ma.
Nie było nieprzewidzianych napraw.
4,0
Stosunek jakość/cena
Honda nie jest tania w zakupie. Jednak biorąc pod uwagę koszty eksploatacji to wychodzi tanio :).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie licząc standardowych przeglądów i wymian eksploatacyjnych do tej pory wymieniłem: 1. Termostat 50PLN z robocizną 2.I mechanizm spryskiwaczy 150PLN.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 136KM 100kW
[l/100km]