Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VI Hatchback

POZDRAWIAM WSZYTSKICH UŻYTKOWNIKÓW I MIŁOŚNIKÓW HONDY ACCORD. WIELU KILOMETROW BEZAWARYJNEJ JAZDY!, 18 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 147KM 108kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 146 tys. km
Honda Accord VI Hatchback 2.0 i 16V 147KM 108kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Ładny, szybki, wygodny i bezpieczny. To naprawdę doskonały pojazd tak na codzień, jak i na dłuższe wypady poza miejskie dżungle.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik sprawuje się świetnie. Jest bardzo cichy, pracuje miarowo i bez drgań. Przy spokojnej jeździe praktycznie niesłyszalny, na wyższych obrotach daje o sobie znać charakterystycznym zadziornym warkotem. Świetna reakcja na dodanie gazu, odczuwalny przyrost mocy po przekroczeniu 3500 obr./min. Elastyczność wystarczająca, choć silnik bez dwóch zdań lepiej czuje się w wyższych obrotach.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana - przełożenia dość krótkie. Działanie ciekawie zakrzywionego lewarka precyzyjne, ale czasem kapryśna może być jedynka i wstaczny (w szczególności jeśli auto jeszcze się toczy). Twarde sprzęgło - w miejskich korkach staje się nawet uciązliwe (zaczyna boleć noga). Duży skok pedału i dość dziwny w dozowaniu.* *Zaobserwowałem to w swoim samochodzie - nie wiem czy jest to przypadłość Accorda, czy też tylko mojego egzemplarza.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość sztywne, ale komfortowe. Utrzymanie przyczepności nawet w sytuacjach nagłych nie stanowi problemu - tak naprawdę ciężkom wyprowadzić ten samochód z zamierzonego toru jazdy. Uważać tzreba jednak na głębokie dziury i wysokie krawężniki - samochód dość nisko zawieszony.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra. Kwestia przyzwyczajenia do odległości. Uwaga na dolną krawędź przedniego zderzaka - jest nisko nad zięmią także lepiej nie zbliżać się do krawężników podczas parkowania. Czasem mocno parują szyby.
5,0
Ergonomia
Wszystko czytelne i na swoim miejscu. Bez zbednych elementów. Świetna elektryczna regulacja fotela kierowcy (same fotele i kanapa tylna są świetne - dość twarde, ale nie męczą; doskonałe trzymanie boczne; odpowiednia długość siedziska;), dobrze opracowane sterowanie tempomatem - dziecinnie proste. Ponadto wszystko z japońskim pomysłem - wiele praktycznych gadżetów, o których się nie mówi (w końcu co to za "bajer" taka podświetlana stacyjka - bardzo przydatne w nocy!). Ergonomia z polotem i sprawdzonym pomysłem. Zastanawia mnie tylko dlaczego włączniki świateł przeciwmgłowych tylnych i przednich są od siebie oddalone? ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonała klimatyzacja z czujnikiem nasłonecznienia. Nawiew skuteczny, szybko odparowuje przednią szybę i szyby drzwi. Ogrzewanie foteli pracuje dobrze - przy skórzanej tapicerce w zimę jest to bardzo duże udogodnienie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca jest wystarczająca tak z przodu jak i z tyłu. Nie ma jej nadto - czujemy się jak w szytym na miarę ubraniu. Z tyły trochę ciaśniej, ale za to siedzi się jak na skórzanej sofie.
5,0
Wyciszenie
Silnik jest cichy sam w sobie o ile nie przekroczymy pewnej granicy obrotów. We wnętrzu jest cicho i przy większych prędkościach słychać tylko trakcję opon i szum powietrza. Zawieszenie pracuje dość cicho i nie wydaje dudniących dzwięków. We wnętrzu nic nie skrzypi i nie dzwoni - choć nie wiadomo jak długo zawieszenie wytrzyma polskie drogi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie sprawdzam spalania w różnuch warunkach. Jeżdżę w 50% w terenie zabudowanym i 50% w trasie. Reasumując: 9 - 10 l./100km to spalanie z którym trzeba się liczyć przy wersji z silnikiem 2.0i.
5,0
Stosunek jakość/cena
Napewno droższy niż porównywalne (lub nie) samochody innych marek, ale tu płaci się za jakość, której nie dorówna większość marek europejskich.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Antena fabrycznego zestawu audio zacięła się i nie chce schować co uniemożliwia mycia samochodu w myjni automatycznej. Podobno to dość częsta usterka w tych samochodach. Całe szczęście, że jest wysunięta ;). Ponadto usterek brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez komentarza...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Accord VI Hatchback 2.0 i 16V 147KM 108kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Accord VI Hatchback