Zwykłe wozidło, jakich wiele. Niezawodne, ale nudne. Jak na taki silnik i moc, bardzo wolne. Jak na takie osiągi, bardzo paliwożerne. Wygląd dość nudny, choć o wiele lepszy niż Passat z tamtych lat.
Wrażenia
3,0
Silnik
2.0 VTEC cieszy się świetną opinią. Owszem, jest bardzo trwały i niezawodny, ale jak na taką pojemność i moc, zapewnia co najwyżej kiepskie osiągi. Trzeba pochwalić dźwięk, który jest całkiem przyzwoity, a przy modyfikacjach wydechu staje się na prawdę przyjemny - cały czas pamiętając, że oceniamy rzędową czwórkę.
4,0
Skrzynia biegów
Ot, robi co ma robić. Zmiana biegów jest dość precyzyjna, ale nie ma tu miejsca na bardzo dynamiczną zmianę biegów, ponieważ wtedy skrzynia potrafi nieprzyjemnie zazgrzytać...
2,0
Układ jezdny
Bardzo przeciętne prowadzenie. Po Hondzie spodziewałbym się zdecydowanie więcej. Tłumienie nierówności jest na dobrym poziomie, komfort jest dość dobry, ale zakręty to zdecydowanie nie jest królestwo tego auta. Szczególnie, że układ kierowniczy jest niezbyt precyzyjny.
Układ hamulcowy jest, no cóż, bardzo słaby. Hamuje, ale auto wydaje się być dużo cięższe, niż jest w rzeczywistości.
4,0
Karoseria
Jakieś drobne ogniska korozyjne są, ale w 18-letnim aucie mają prawo się pojawić. Jest bardzo dobrze
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma się czego przyczepić. W posiadanej przeze mnie wersji hatchback totalnie nie widać gdzie kończy się bagażnik, więc kto ma problemy z parkowaniem "na wyczucie" nie będzie zadowolony. Kto nie ma problemy z wyczuciem, gdzie kończy się samochód, zmieści się parkując równolegle w bardzo ciasne miejsca parkingowe.
3,0
Ergonomia
Jeżdżąc tym autem od 1,5 roku nadal nie udało mi się odnaleźć na prawdę wygodnej pozycji za kierownicą, o optymalnej nawet nie ma co mówić. Siedzi się za wysoko, zakres regulacji kierownicy jest niewystarczający. Siedzenia są wygodne.
Poza tym, w temacie ergonomii jest na prawdę dobrze. Wszystko co potrzebne jest pod ręką kierowcy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi i grzeje w miarę sprawnie, ale ma pewną niezwykle denerwującą cechę - najniższa temperatura, jaką da się wybrać to 18°C, która jest identyfikowana przez komputer sterujący jako "minimum", a więc pełna moc nawiewu zimnego powietrza. Kalibracja jest dość dziwna, bo 19°C to w lecie za ciepło dla mnie, więc muszę wachlować pomiędzy tymi dwoma ustawieniami, co jest dość irytujące.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest wygodnie, z tyłu miejsca nie ma nie wiadomo ile, ale nie można narzekać. Z przodu kierowca i pasażer nie mogą narzekać na brak miejsca.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie na dość dobrym poziomie. Jak na 18-letnie auto klasy średniej, jest zadowalające.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie należą do najtańszych, często są w cenie części do marek premium (a nawet droższe), ale naprawy są rzadkością. Niestety spalanie jest zdecydowanie zbyt wysokie jak na to co auto oferuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiony za grosze, jeździ i dowozi tyłek tam gdzie trzeba. Emocji w tym aucie nie ma za grosz, ale nie po to się takie auto kupuje.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zmieniarka żyje własnym życiem (czasem nie działa w ogóle, nawety płyty nie wypuści, czasem wszystko idealnie, czasem nie da się zmienić płyty), wydech koroduje w zastraszającym tempie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 147KM 108kW
[l/100km]