Hondę zdecydowanie oceniam na 5, mimo iż z moich wcześniejszych ocen może to nie wynikać. Samochód ma kilka wad i jeśli kupują państwo samochód tylko z rozsądku, myślę że są lepsze oferty na rynku. Największym plusem tego samochodu jest przyjemność z prowadzenia go. Świetny układ kierowniczy i zawieszenie, precyzyjna skrzynia biegów i rasowo brzmiący silnik sprawiają że jazda tym samochodem to naprawdę duża frajda, której rzadko kto spodziewa się po rodzinnym sedanie z silnikiem 1.8.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie należy do nadmiernie elastycznych, choć i tak w porównaniu do starszych generacji silników Hondy, jest spory postęp. Silnik ma sporą moc jak na 1.8, jednak moment jest dosyć mały, w efekcie autem sprawnie jeździ sie po mieście i wyprzedza w trasie, ale fanom dynamicznej jazdy polecam mocniejsze wersje. Dużym plusem silnika jest jego brzmienie i niezawodność.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo fajna skrzynka, zważając na przebieg i wiek auta działa bardzo sprawnie, precyzyjnie. Czasem wsteczny nie wchodzi i 1-ka troszke haczy, ale w porównaniu do większości konkurencji, to i tak inna liga zupełnie.
5,0
Układ jezdny
Prawdopodobnie najmocniejszy punkt tego samochodu, zawieszenie jest dość twarde, samochód sie nie wychyla i pewnie prowadzi nawet przy dużych prędkościach. Z dobrymi oponami swietnie sie trzyma drogi. Zawieszenie jest również na tyle komfortowe, by jazda po Polskich drogach nie była uciążliwa, moim zdaniem świetny kompromis. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny i dość delikatnie wspomagany - kierownica chodzi dość ciężko co przekłada się na doskonałe wyczucie drogi. Całość cały czas prowokuje do szybszej jazdy i daje naprawde dużo frajdy, jak na takie auto.
Acha i ja piszę o wersji po liftingu, wersja z przed jest jeszcze twardsza.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki ok, lewe lusterko zakrzywione, tak więc nie ma martwej strefy, prawe lusterko gładkie, ale przy dobrym jego ustawieniu jest ok.
Widoczność do tyłu słaba, polecam zamontowanie czujników parkowania.
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu, wnętrze bardzo proste, typowo utylitarne, wszystko pod ręką.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi i grzeje w porządku, ale jest głośna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Generalnie w porządku, pozycja za kierownicą bardzo wygodna stąd 5-tka, jeśli z przodu siedzi bardzo wysoka osoba z tyłu robi sie troche mało miejsca na nogi, ale cały czas wystarczająco na komfortową jazde. Dużo miejsca nad głową.
4,0
Wyciszenie
Niezłe, oczywiście to zależy od opon, ale tak do 80-90 km/h cichutko w środku, zupełnie nie czuć prędkości, później zaczyna szumieć. Silnik jeśli się go nie ciśnie też jest dość cichy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie najlepiej, Honda dość sporo pali, jeżdżę dynamicznie, głównie po mieście, często w korkach i spalanie sie wacha miedzy 11 a 12 l na 100km. Przy baaaardzo delikatnej jeździe da rade do około 10 l zejść. W trasie przy dość częstym wyprzedzaniu i prędkosciach do około 130 spala ok 8 l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochody te mocno trzymają wartość, toteż są droższe od większości konkurencji, moim zdaniem jednak warto dopłacić.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No niestety, układ elektryczny nie należy do najlepszych, wyjątkowo często przepalają sie żarówki, psują sie głupoty typu podnośniki szyb, czy sterowniki zamka centralnego. Nic poważnego, ale irytuje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik doskonały, zawieszenie niestety dość szybko sie na naszych polskich drogach zużywa. U mnie pojawił sie już luz w układzie kierowniczym i to w takim miejscu że wymagana jest do jego usunięcia wymiana lub regeneracja maglownicy... Fakt że to raczej zużycie niż usterka, ale 150 tys. to dość wcześnie na wymiane maglownicy.
Ale to ja miałem niefart, generalnie większość tych aut bez żadnych problemów przejeżdża ponad 200 tys. km bez dużych wymian, trzeba jednak pamiętać o regularnych przeglądach.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 136KM 100kW
[l/100km]