Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VI Hatchback

pio_trek69@o2.pl, 15 lat temu
Silnik 1.8 i 136KM 100kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 124 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Accord VI Hatchback 1.8 i 136KM 100kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Miłe zaskoczenie to połączenie dwóch albo trzech skrajności: DYNAMIKI auta z nutą sportowości, KOMFORTU jak na limuzynę przystało i FUNKCJONALNOŚCI (liftback ma swoje zalety) ==> a wszystko to w SUPER stylistyce.
5,0
Całokształt
Nie ma się do czego przyczepić. Auto mocno mnie zaskoczyło POZYTYWNIE. Kilka osób już namówiłem na zakup HONDY. Z czystym sumieniem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik mile zaskakuje - przyśpiesza nieźle od 2000 do 3500obr/min (pewnie wystarcza mu pojemność 1850cm3) natomiast jak trzeba to w okolicy 4000obr/min czuć że nabiera większej ochoty do jazdy. Wiadomo nie ma jak silniki VTEC!!! A przy tym w Accordzie panuje cisza od silnika a od 4000obr/min pojawia się przyjemny dźwięk stada koni mechanicznych. Niestety czasem zdarza się dolać oleju, ale 1 litr na 10-15 tys km to żaden ubytek!!!
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa rewelacyjnie. Krótki skok lewarka. Precyzja zmiany przełożeń. Stosunkowo krótki lewarek. Zdarza się że czasem blokuje się I bieg. Tj stojąć w korku przed ruszeniem często trzeba raz jeszcze nacisnąć sprzęgło lub zrobić ruch \"na dwójke\" i spowrotem próbowac właczyć jedynkę. Ale tow tym modelu podobno norma. Czasem brakuje 6 biegu. (np na drogę ekspresową lub autostradę czyli przy powyżej 140km/h)
5,0
Układ jezdny
Komfort i stabilność zawieszenia. Super izolowanie dżwieków pracującego zawieszenia. Szybki i precyzyjny układ kierowniczy. Zastanawiam się nad rozmiarem kół 205/55/R16 ale na 15\" i tak jest ok. Zawieszenie i układ jezdny dość trwały. Układ hamulcowy - wytrzymały i skuteczny.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie bez zarzutów ale też bez rewelacji. W szybach i lusterkach dość dobra widoczność. Kiepsko się dojeżdża tyłem do przeszkody lub muru/ściany. Trochę trudno go wyczuć.
5,0
Ergonomia
Bez żadnych uwag. Wszystko poukładane po japońsku, a jednocześnie poprawne stylistycznie. Są i \"drewienka\" i bardzo dobre materiały. Rozmieszczenie przycisków i sterowników bardziej niż zadawalające. Tu duży plus dla HONDY.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko w jak najlepszym porządku, klima działa cicho i skutecznie. W zimie i w mokre dni dośc mocno parują szyby. Ale za to klima szybko osusza powietrze. Świetnie działają filtry kabinowe.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Można być zachwyconym profilem foteli. Kierowca i pasażer świetnie trzymani na boki. Regulacja lędźwi zdeje również egzamin. Pokonałem tym autem trasę z Polski do Czarnogóry autostradami (1850km) i z powrotem przez Bośnię i Węgry (1680km) i wszyscy zajechali i wrócili wypoczęci. To oznacza że wnętrze zdało egzamin na 6+.
5,0
Wyciszenie
Doskonale bo - wyciszenie silnika do 3500obr jak w prawdziwej limuzybie a powyżej 4000obr/min dochodzi ten cudowny \"sportowy\" dźwięk jednostki VTEC. Na trasie do 160km/h pełen komfort. Wielki +.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie w przełożeniu na dynamikę można uznać za \"sprawiedliwe\" można zamknąć się w mieście w 10 litrach. Na trasie można oczekiwać 8 na 100km. OCzywiście mierzone dla LPG. w eksploatacji auta warto zwrócić uwagę na szczegóły. Wymiany filtró i oleju co 15tys km i regulacja zaworów co 30tys km a jak ktoś ma LPG to co 15tys. Rozrząd co 120tys km. Pozatym lać paliwo i jeździć. Materiały eksploatacyjne (te oryginalne części HONDY) są 3-4 razy trwalsze niż w innych markach. Warto zainwestować ciut więcej a mieć spokój na dłużej. Serwisy nie są drogie - jest dobre ASO w W-wie na Pradze Płd.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trzeba wydać więcej - ale to się opłaci. Świetnie trzyma wwartość no i nie wymaga ciągłego wsadzania kasy w naprawy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zwykłe czynności obsługowe. Wymiana tylko części eksploatacyjnych. Luzy w zawieszeniu przód spowodowane stanem nawierzchni - tanie w naprawie. No cóż - ten kto zna jakość HONDY wie o czym mówię!!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Accord VI Hatchback