Silnik
: Jest on prawie idealny! Nic w nim się nie psuje, jest bardzo dynamiczny a spalanie przy tych osiągach nie należy do aż tak dużych.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Niewiwlkie rdzewienie nadkoli i progów.
Zawieszenie
: Zbyt często zużywają się wachacze przednie.
5,0
Całokształt
Ogólnie ten samochód jest godny polecenia. Jeśli ktoś poszukuje szybkiego a zarazem rodzinnego samochodu trafił bardzo dobrze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik posiada ogromną elastyczność. Może ma \"tylko\" 131 km, ale bez problemu objeżdża mocniejsze samochody. Można spokojnie jechać na 4 biegu 30 km/h bez \"szarpania\". Pomimo przejechania już ponad 250 tyś. km działa jak nowy.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma naprawdę dobre przełożenia, są one długie. Biegi wchodzą gładko. Nie ma problemów z tą częścią samochodu.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest kompromisem między komfortowym a sportowym z naciskiem na sportowym. Dobrze wybiera dziury przy czym nie słychać stuków. Ocenę obniża wielki promień skrętu. Na polskich drogach przedwcześnie trzeba wymieniać łożyska i wahacze, ale nie jest to z winy samochodu...
Komfort
3,0
Widoczność
Jest to samochód niewątpliwie długi i przez to słabo widać co stoi z tyłu podczas cofania, nawet doświadczony kierowca może mieć problemy z manewrami.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na miejscu. Ułożenie przycisków po niedługim czasie zapamiętuje się i wybiera intuicyjnie. Dobrym rozwiązaniem jest umiejscowienie 2 przycisków klaksonu zaraz pod kciukami. Tylko 2 schowki z tyłu umiejscowione na siedzeniach pasażera i kierowcy to trochę za mało.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę nie możemy narzekać na zimno! Ogrzewanie jest naprawdę mocne i w krótkim czasie w kabinie jest gorąco. Klimatyzacja działa dobrze ale tylko dla przedniej części samochodu wystarcza, tak z tyłu brakuje jednego centralnego nawiewu jak np. w Mercedesach. Głośność nawiewów jest zadowalająca.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest bardzo dużo. z przodu nawet \"większe osoby\" nie będą się stykać barkami miejsca na nogi jest dużo. Z tyłu czuć się można jakby się jechało Mercedesem klasy E, jest naprawdę wiele miejsca na nogi. Fotele jak i tylna kanapa mogą zostać ocenione na 4, są trochę za twarde a kierowca i pasażer nie mogą liczyć na mocne trzymanie boczne w zakrętach.
3,0
Wyciszenie
Do prędkości 80 km/h wszystko jest w porządku, lecz po przekroczeniu 110 km/h słychać szum powietrza owiewającego karoserię. Wraz z zwiększaniem prędkości odgłosy się nasilają.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie nie jest aż takie wysokie jak na te osiągi. Spalanie w mieście to około 10 litrów na 100 km jeśli stoi się długo w korkach, na trasie w zależności od \"ciężaru\" stopy można spalić od 7,8 do 10,5 litra na 100 km. Koszty napraw nie należą do najniższych lecz nie można narzekać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny tego samochodu w dobrym stanie zaczynają się od 4 tyś zł a kończą na mniej więcej 9 tyś zł. Jest to samochód naprawdę wiekowy, lecz nadal może konkurować z nowszymi konstrukcjami.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do drobiazgów można zaliczyć powolne rdzewienie nadkoli i progów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochody Hondy są znane ze swej niezawodności i tak jest z tym modelem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i S 131KM 96kW
[l/100km]