Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord V Sedan

sieluzyc, 18 lat temu
Silnik 2.0 i 116KM 85kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 133 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Accord V Sedan 2.0 i 116KM 85kW 1993-1996 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ogolnie bardzo przyjemne auto. Byloby jednak przyjemniejsze, gdyby posiadalo filtr przeciwpylkowy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik F20Z2, czyli 85 kW (116 KM). Kultura pracy: na zimno srednia, na cieplo -- bardzo dobra. Elastycznosc: slaba; silnik budzi sie powyzej 3000 obr/min, a dobrze ciagnie powyzej 4000 obr/min. Ale wtedy jest naprawde mocny. Typowy japonski wysokoobrotowiec.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna i fenomenalnie zestopniowana. Na trojce mozna przejechac przez cale miasto. Szkoda, ze nie ma szostki na autostrade.
5,0
Układ jezdny
W moim aucie sa radykalnie krotkie sprezyny (tunning poprzedniego wlasciciela), przez co w ciasnych zakretach [na rownej drodze] samochod trzyma sie drogi rewelacyjnie. Na dziurach -- horror. Bardzo precyzyjny uklad kierowniczy. Przywyklem takze do nieco zbyt silnego wspomagania. Parkowac mozna niemalze jednym palcem (opony 205/60R15).
Komfort
4,0
Widoczność
W porzadku, w kazdym kierunku. Z tylu pomaga spojler -- inaczej nie wi(e)dzialbym, gdzie konczy sie auto.
3,0
Ergonomia
Mogloby byc lepiej. Najwieksza dla mnie wada to brak osiowej regulacji kierownicy. Japonczycy maja chyba krotsze nogi. Ja mam 182 cm wzrostu i jesli odleglosc do pedalow jest OK, do kierownicy mam za daleko. Z tego samego powodu, drazek zmiany biegow tez nieco za daleko. Siedzenia srednio wygodne. Na dluzszych trasach brakuje podparcia pod odcinek ledzwiowy kregoslupa. Za to dobrze trzymaja w zakretach. Bardzo lubie niska pozycje za kierownica.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa sie szybko. W czasie deszczu niezbedna klimatyzacja. Najwieksza zmora to seryjny brak filtra przeciwpylkowego. Po jakims czasie smierdzi z klimatyzacji niemilosiernie, mimo odgrzybiania.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczajaca, zarowno z przodu, jak i z tylu. Bagaznik rowniez obszerny.
4,0
Wyciszenie
Trudno mi ocenic, poniewaz mam niefabryczny, otwierany dach, ktory powyzej 150 km/h halasuje. Ponizej tej predkosci jest dosc cicho. Przy rozsadnych predkosciach opony slychac bardziej niz silnik.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oszczedne to auto raczej nie jest. Ale jezdze bardzo szybko, bo glownie po niemieckich autostradach. Dlatego zalozylem instalacje gazowa. Oczywiscie sekwencyjny wtrysk (Lovato). Zrobilem na gazie 30 000 km i jest super. Silnik nie bierze oleju. Samochod na gazie jedzie tak samo dobrze jak na benzynie, w calym zakresie obrotow. Osiaga taka sama predkosc maksymalna (testowalem wylacznie na niemieckiej autostradzie), przyspieszenia sa rowniez nie do odroznienia. Instalacje zakladalem w Alma Autogaz we Wroclawiu (www.autogaz.wroc.pl). Polecam.
5,0
Stosunek jakość/cena
12-letni egzemplarz kosztuje mniej wiecej tyle ile rownoletnie bmw serii 5 (E-34). To duzo, wziawszy pod uwage roznice klas, ale w tej cenie otrzymujemy fenomenalna wrecz niezawodnosc.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rewelacja. Nic sie nie psuje. Pewnie takze dlatego, ze dbam o to auto, regularnie wymieniajac, co trzeba (olej, swiece). Zaraz po zakupie (przy 103 000 km) wymienilem m.in. kompletny rozdrzad. A, no tak, ostatnio pojawila sie mala dziurka w ukladzie wydechowym, tuz przed tylnym tlumikiem. W tym wieku to raczej normalne. Uszczelki drzwi [kierowcy] sa srednio trwale. Powszechna zmora niemlodych hond to rdzewiejace tylne nadkola.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic a nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Accord V Sedan