Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord V Sedan

Booocian, 11 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 116KM 85kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 270 tys. km
Honda Accord V Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort podróżowania i wnętrza.
5,0
Całokształt
Mam ogromny sentyment do tego samochodu. Kupiłem ten samochód z zamiarem pojeżdżenia przez pół roku a jeździłem blisko 3 lata przez które pokonałem dystans 90 000km. Mimo, że chcąc zmienić samochód planowałem wydać ponad trzy razy większą kwotę niż była warta honda w momencie sprzedaży to ciężko było mi znaleźć godnego następcę. Powodów było kilka. Accord V jest przede wszystkim bardzo komfortową limuzyną. Wnętrze wykonane z dobrego i przyjemnego w dotyku materiału. Samochód mimo, że ma już swoje lata to nadal bardzo ładnie prezentuje się z zewnątrz. Na drogach nie spotyka się tych modeli tyle co golfów, passatów, A4 itp. i ja to lubię.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przydałoby się nieco więcej mocy jak na auto o tej masie jednak te 115KM wystarczy do komfortowego podróżowania oraz swobodnego wyprzedzania i pozwala na rozpędzenie auta do ok 210km/h (wg. licznika). Silniki hondy, z którymi miałem do czynienia nie były zbyt elastyczne jednak ten o pojemności 1850cm jest pod tym względem inny. Zakręt 90 st. można pokonać na 3-cim biegu i nie czuć wtedy żadnego nieprzyjemnego szarpania podczas rozpędzania. Podobnie jest z jazdą 60km/h na 5-tym biegu. Powyżej 4000 obr/min auto rozpędza się już całkiem żwawo.
5,0
Skrzynia biegów
W sam raz. Odpowiednio zestopniowana. Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Po hondzie można by spodziewać się twardszego zawieszenia jednak to zastosowane w Accordzie V jest takie jak przystało na limuzynę - nie za miękkie i nie za twarde. Samochód pewnie trzyma się drogi i jednocześnie zapewnia wysoki komfort podróżowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu i po bokach jest dobra widoczność. Do tyłu już jest gorzej a to za sprawą wysokiego tyłu.
5,0
Ergonomia
Za podłokietnik dla kierowcy i dla pasażerów z tyłu należy się duży plus. Ustawiana w obu płaszczyznach kierownica a także możliwość regulacji wysokości siedzenia kierowcy sprawiają, że pozycja za kierownicą będzie dokładnie taka jak lubimy. Przyciski i przełączniki bardzo intuicyjne. Wsiadasz do tego samochodu po raz pierwszy i czujesz jakbyś je znał o wielu lat.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód duży i przestronny. Wystarczająco dużo miejsca z przodu. Nie wiem jak jest z tyłu, bo nigdy tam nie podróżowałem. Bagażnik duży z możliwością złożenia siedzeń.
3,0
Wyciszenie
Samochód jest raczej średnio wyciszony ale staje się to odczuwalne dopiero przy większych prędkościach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tej mocy i pojemności spodziewałem się niższego zużycia paliwa. Jeździłem głównie po trasie i najniższe zużycie jakie udało mi się osiągnąć przy bardzo spokojnej jeździe (ze względu na warunki drogowe) wynosiło 6,9l i widząc wynik przy dystrybutorze myślałem, że moja Halina się zepsuła ;) Nie mam pojęcia ile pali w mieście. Przy normalnej jeździe było to 7,7-8l. Jeżdżąc tak jak pisałem wcześniej czyli głównie po trasie z bardzo małą ilością miasta zazwyczaj notowałem wyniki spalania między 7,7-8,3l/100km. Na autostradzie ok 8-9l. Zużycie paliwa rekompensowała niska awaryjność samochodu, łatwo dostępne części zamienne oraz ich niski koszt.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym przedziale cenowym (a nawet i wyżej) trudno znaleźć samochód oferujący tyle komfortu a zarazem takiej estetyki wykonania z użyciem materiałów tej jakości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów byłem zmuszony wymienić: przełącznik opuszczania szyb i antenę radia. Robiłem też regulację obrotów biegu jałowego oraz czyszczenie silniczka krokowego, bo po zakupie obroty trochę falowały - zjawisko często występujące w tym samochodzie. Często w tych modelach zapiekają się zaciski hamulcowe z tyłu. Może pojawić się rdza na rantach przy tylnych kołach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło padło przy 230 000km - przy tym przebiegu miało prawo. Musiałem wymienić chłodnicę klimatyzacji oraz chłodnicę płynu chłodzącego - po 15 latach miały prawo.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Accord V Sedan 1.8 i 16V 116KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
2,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Accord V Sedan