Mam ogromny sentyment do tego samochodu.
Kupiłem ten samochód z zamiarem pojeżdżenia przez pół roku a jeździłem blisko 3 lata przez które pokonałem dystans 90 000km.
Mimo, że chcąc zmienić samochód planowałem wydać ponad trzy razy większą kwotę niż była warta honda w momencie sprzedaży to ciężko było mi znaleźć godnego następcę. Powodów było kilka.
Accord V jest przede wszystkim bardzo komfortową limuzyną. Wnętrze wykonane z dobrego i przyjemnego w dotyku materiału. Samochód mimo, że ma już swoje lata to nadal bardzo ładnie prezentuje się z zewnątrz. Na drogach nie spotyka się tych modeli tyle co golfów, passatów, A4 itp. i ja to lubię.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przydałoby się nieco więcej mocy jak na auto o tej masie jednak te 115KM wystarczy do komfortowego podróżowania oraz swobodnego wyprzedzania i pozwala na rozpędzenie auta do ok 210km/h (wg. licznika).
Silniki hondy, z którymi miałem do czynienia nie były zbyt elastyczne jednak ten o pojemności 1850cm jest pod tym względem inny. Zakręt 90 st. można pokonać na 3-cim biegu i nie czuć wtedy żadnego nieprzyjemnego szarpania podczas rozpędzania. Podobnie jest z jazdą 60km/h na 5-tym biegu.
Powyżej 4000 obr/min auto rozpędza się już całkiem żwawo.
5,0
Skrzynia biegów
W sam raz. Odpowiednio zestopniowana. Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Po hondzie można by spodziewać się twardszego zawieszenia jednak to zastosowane w Accordzie V jest takie jak przystało na limuzynę - nie za miękkie i nie za twarde. Samochód pewnie trzyma się drogi i jednocześnie zapewnia wysoki komfort podróżowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu i po bokach jest dobra widoczność. Do tyłu już jest gorzej a to za sprawą wysokiego tyłu.
5,0
Ergonomia
Za podłokietnik dla kierowcy i dla pasażerów z tyłu należy się duży plus.
Ustawiana w obu płaszczyznach kierownica a także możliwość regulacji wysokości siedzenia kierowcy sprawiają, że pozycja za kierownicą będzie dokładnie taka jak lubimy.
Przyciski i przełączniki bardzo intuicyjne.
Wsiadasz do tego samochodu po raz pierwszy i czujesz jakbyś je znał o wielu lat.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód duży i przestronny. Wystarczająco dużo miejsca z przodu. Nie wiem jak jest z tyłu, bo nigdy tam nie podróżowałem.
Bagażnik duży z możliwością złożenia siedzeń.
3,0
Wyciszenie
Samochód jest raczej średnio wyciszony ale staje się to odczuwalne dopiero przy większych prędkościach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tej mocy i pojemności spodziewałem się niższego zużycia paliwa. Jeździłem głównie po trasie i najniższe zużycie jakie udało mi się osiągnąć przy bardzo spokojnej jeździe (ze względu na warunki drogowe) wynosiło 6,9l i widząc wynik przy dystrybutorze myślałem, że moja Halina się zepsuła ;)
Nie mam pojęcia ile pali w mieście.
Przy normalnej jeździe było to 7,7-8l.
Jeżdżąc tak jak pisałem wcześniej czyli głównie po trasie z bardzo małą ilością miasta zazwyczaj notowałem wyniki spalania między 7,7-8,3l/100km.
Na autostradzie ok 8-9l.
Zużycie paliwa rekompensowała niska awaryjność samochodu, łatwo dostępne części zamienne oraz ich niski koszt.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym przedziale cenowym (a nawet i wyżej) trudno znaleźć samochód oferujący tyle komfortu a zarazem takiej estetyki wykonania z użyciem materiałów tej jakości.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów byłem zmuszony wymienić: przełącznik opuszczania szyb i antenę radia. Robiłem też regulację obrotów biegu jałowego oraz czyszczenie silniczka krokowego, bo po zakupie obroty trochę falowały - zjawisko często występujące w tym samochodzie.
Często w tych modelach zapiekają się zaciski hamulcowe z tyłu.
Może pojawić się rdza na rantach przy tylnych kołach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło padło przy 230 000km - przy tym przebiegu miało prawo.
Musiałem wymienić chłodnicę klimatyzacji oraz chłodnicę płynu chłodzącego - po 15 latach miały prawo.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW
[l/100km]