Dynamiczna niestarzejąca się sylwetka. Auto o dużej dzielności drogowej. Potrafi przewieźć wiele ale jak trzeba to i potrafi zmienić się w rajdówkę. Bezpieczna konstrukcja. Twarda i daje poczucie bezpieczeństwa (przy przypadkowym wjeździe na światłach w tył nowoczesnego R. Megane na Hondzie pękła tylko ramka tablicy rejestracyjnej a dziecko w foteliku nawet się nie obudziło. Nowoczesne pudełko na tik taki nie było wstanie otworzyć bagażnika nie mówiąc o drzwiach z tyłu).
Wrażenia
5,0
Silnik
Samochód doskonale przyśpiesza a przy tym nie chce puścić właściciela z torbami na stacji benzynowej. Doskonale zestrojone zawieszenie dobrze reagujące na poczynania kierowcy.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze dobrane przełożenia do silnika. Troszkę obraz psuje awaria przy 400 tys. synchronizatora biegu drugiego. Po za tym drobiazgiem skrzynia działa precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Auto przyklejone do drogi. Nawet gdy na drodze pojawia się szklanka niechętnie wpada w poślizg. Jeśli uda się tego dokonać bez problemu się z niego wychodzi. Auto reaguje precyzyjnie na ruchy kierownicy.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Do przodu i do tyłu widać wszystko. Przy dobrze ustawionych lusterkach prawie do zera jest zminimalizowany problem z dostrzeganiem innych użytkowników dróg. Przy parkowaniu nawet w ciasnych uliczkach nie ma problemu z oceną odległości i gabarytów auta.
5,0
Ergonomia
Dobre fotele. Wygodne. Nie czuć zupełnie zmęczenia w czasie długich tras. Po mieście jeżdżąc nie ma problemu z wsiadaniem i wysiadaniem. Schowki i przełączniki w zasięgu ręki i w logicznych miejscach. Nie trzeba się bawić w detektywa na przykład przy szukaniu włącznika ogrzewania tylnej szyby
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybkie odparowywanie szyb. Klimatyzacja po nabiciu bardzo wydajna. Ogrzewanie nawet w największe mrozy szybko nagrzewało wnętrze całego samochodu. Sterowanie klawiszami nawiewów bezproblemowe. Pomimo swojego wieku w samochodzie wszystkie kratki nawiewu nie połamane i działające.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca siedzi wygodnie ani za nisko ani za wysoko. Ma dostęp do wszystkiego na wyciągnięcie ręki. Mam 181 cm wzrostu i siedzę w aucie wygodzie z przodu i z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszone. Powyżej 140 km/h ciut głośno słychać powietrze opływające auta. Po za tym cicho i komfortowo. Nie trzeba wrzeszczeć aby rozmawiać w aucie z pasażerami.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części dostępne i w cenach dal ludzi. Jeśli ktoś nie potrzebuje faktury z napisem Honda to nie popłynie w kosztach. Na przykład tarze hamulcowe na przód z Harta komplet 250 PLN, klocki 50 PLN komplet.
4,0
Stosunek jakość/cena
Oczywiście zawsze jest za drogie. Patrząc realnie koszty utrzymania za Japończyka są takie same jak aut europejskich a nawet niekiedy niższe. To, że utrzymanie Japończyka jest drogie pozostaje tylko mitem. PLASTIKI NIE TRZESZCZĄ.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
urwała się wewnętrzna klamka otwierania drzwi pasażera z przodu ale po 20 latach ma prawo. Poz a tym nic co by deklasowało auto na tle rywali.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padł synchronizator 2-ego biegu. Po prostu zgrzyta. Koszt używanej skrzyni biegów po regeneracji wraz z montażem to około 600 PLN. Reszta tak jak w innych autach zużywa się.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i LS 16V 136KM 100kW
[l/100km]