Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord IV Coupe

Norb, 10 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 133KM 98kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Accord IV Coupe 2.0 i 16V 133KM 98kW 1992-1994 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Poprzednio posiadałem Mitsubishi Eclipse z osławionym 4g63- 2.0 16V DOHC. Muszę obiektywnie stwierdzić, że Hondowska 2.0 16V na jednym wałku rozrządu bije jednostkę Mitsubishi na głowę elastycznością, spalaniem i dynamiką na wysokich obrotach. W przeciwieństwie do obiegowej opinii o silnikach Hondy, nie ma apetytu na olej, zaś paliwo pije w ilościach umiarkowanych.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza w bagażniku
Karoseria : Rdza na przednich kielichach
5,0
Całokształt
Ostatnia generacja Accorda produkowana przez japończyków - to czuć na każdym kroku. Auto jest przemyślane, wygodne, ergonomiczne i łatwe w naprawie. Ceny części na poziomie Civica VI, czyli zadziwiająco tanie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ponad 230000 tysięcy przebiegu - silnik nie bierze grama oleju, wkręca się jak przystało na rasowego japońca i pali 11 litrów w zakorkowanym mieście.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna i bezproblemowa. Lepsze są tylko skrzynie produkowane przez Mazdę.
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
Wbrew pozorom to bardzo długie auto. Koniec tylnego zderzaka znajduje się tak daleko od tylnej szyby, że lusterka niewiele tu pomagają. Nie polecam osobom pozbawionym zmysłu przestrzennego. Poza tą drobną niedogodnością widoczność jest o niebo lepsza niż we współczesnych autach - duże szyby boczne i kapitalna widoczność do przodu.
5,0
Ergonomia
Uroda kokpitu może być dyskusyjna, nie sposób jednak zarzucić mu braku ergonomii. Wszystko jest na swoim miejscu, ilość schowków może pozytywnie zaskoczyć- jeden w tunelu środkowym, jeden w podłokietniku, schowek na monety, w boczkach drzwi, duży schowek w konsoli... Co ciekawe, pasażerowie siedzący z tyłu też mają do dyspozycji schowki w podłokietnikach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy tych nawiewach można awaryjnie suszyć głowę :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To mój pierwszy samochód, w którym pasażerowie wolą arcy-wygodną tylną kanapę od siedzenia z przodu. O bagażniku nie ma co wspominać- jest ogromny.
3,0
Wyciszenie
Nie ma tragedii, ale auto nie należy też do najcichszych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto psuje się rzadko. W porównaniu do współczesnych odpowiedników nawet bardzo rzadko. Ceny części nie zabijają, więc ewentualne naprawy nie powinny spędzić snu z powiek właściciela. Zwłaszcza, że mechanicznie auto jest w 95% identyczne z bardzo popularną V generacją Accorda
5,0
Stosunek jakość/cena
Mój egzemplarz kupiłem za 4 tysiące. Za tą cenę otrzymałem łądne, duże, wygodne i mocne auto z 2 litrowym silnikiem i LPG. Co prawda ma nieco kłopotów z korozją, ale która Honda ich nie ma?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podczas kręcenia kierownicą słychać dźwięk, który przypomina miauczenie bitego kota. W końcu tego kota znajdę i nasmaruję... Poza tym - trzeba dbać o uszczelki, zwłaszcza klapy bagażnika
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Accord IV Coupe 2.0 i 16V 133KM 98kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
11,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Accord IV Coupe