Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord IV Coupe

FioleK, 16 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 133KM 98kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 275 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Accord IV Coupe 2.0 i 16V 133KM 98kW 1992-1994 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Wszystko działa. Są tylko popalone żarówki deski rozdzielczej. Jeszcze 3 zostały mi do wymiany :], ale może wymienię wszystko na LEDy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korodują błotniki z tyłu
Zawieszenie : 2x tuleja przednia wahacza tylnego, łączniki stabilizatora.
Inne : Skomentuj tę usterkę...
4,0
Całokształt
Nie ma na co narzekać poza tym, że trochę przepłaciłem za samochód :]. Byłem przekonany, że warto zapłacić za dobry stan, ale teraz wydaje mi się, że nie był taki ekstra. Hm... no cóż będę go musiał doprowadzić do takiego stanu :].
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobrze, diesel to nie jest, ale na 5. biegu można zejść do 40-50km/h i samochód bez problemu się zbiera. Oczywiście główna moc, jak to w Hondzie jest od 4000-4500.
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie skoki, precyzja działałaby miodzio, gdyby nie podniszczone synchronizatory 2. i 3. biegu. Niestety samochód, który kupiłem nie miał wcześniej łatwego życia ;-). Tak więc przełączanie z 1. na 2. powyżej 5500 obrotów jest raczej wolne i trudne, a 3. bieg trzeba naprawdę dobrze wysprzęglić - inaczej da się słyszeć zgrzyt. Niedługo wymienię olej w skrzyni z 10W40 na MTF to może będzie lepiej pracować.
4,0
Układ jezdny
Na początku miałem sportowe sprężyny Eibacha. Samochód ładnie wyglądał, mało się wyginał w zakrętach, ale to nie na nasze drogi. Założyłem zwykłe. Komfort jazdy jest teraz o niebo lepszy niż w Mazdzie 3 ojca (a Mazda ma naprawdę dobre zawieszenie). Wahacze górą!! Nie kupujcie samochodów z belką skrętną!! Unikajcie McPersona z przodu. Wracając do tematu - po wymianie sprężyn samochód oczywiście bardzie się wygina w zakrętach, ale dobrze się prowadzi. Układ kierowniczy jest precyzyjny i daje wyczucie drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra. Wręcz jak w akwarium. Nawet na niebo można popatrzeć.
3,0
Ergonomia
+ dużo miejsca w środku, nawet z tyłu + mało guzików, wszystkie ładnie podświetlone i dobrze umiejscowione + duże i ładne zegary (optitron ;-)) + dość ekonomiczny silnik, a na pewno trwały - Bagażnik trochę płytki
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie przy takim przeszkleniu jest ciężko. Można otworzyć szyberdach (kiepsko wentyluje, za to doskonały do jazdy pod wieczór albo rano) oraz uchylane tylne okna = duży hałas. Ogrzewanie jest OK. Samochód bardzo szybko uzyskuje właściwą temperaturę pracy. Dobrze działa nadmuch szyba i stopy. Nadmuch jest również na stopy pasażerów z tyłu!!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mógłby być ciut szerszy - trącanie się łokciami przy zmianie biegów. Jakbym wcześniej odkrył Hondę Legend i lepiej zgłębił tajniki LPG to wziąłbym większy model, ale i tak nie ma co narzekać ponad 270cm rozstawu osi robi swoje. Mam 185cm wzrostu i za mną może swobodnie siedzieć osoba o takim samym wzroście.
2,0
Wyciszenie
Tragedia. Samochód jest cichy do 80km/h. Potem coraz bardziej rosnący huk, który mniej więcej około 110km/h osiąga apogeum. Grodź silnika nie jest wyciszona - zaglądałem. Pomiędzy silnikiem, a kabiną nie ma żadnego wyciszenia. Pod tapicerką podłogi jest lepiej - leży cieniutki filc - zawsze coś. Nadkola nie są wyciszone. Dla mnie samochód jest głośny. Przyjaciel się ze mnie cieszy, że jestem nadwrażliwy... 130km/h na III biegu i można rozmawiać bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mogłoby być lepiej, ale to dopiero jak sam wyreguluje gaz. Obecnie spalanie gazu (benzyny nie testowałem) to od 9 do 15 litrów. Przeciętnie 10.5, po mieście (mam ciężką nogę i często jeżdżę na 2 i 3 biegu po mieście) to pali 12-13.5, ja trochę spokojniej jeżdżę i korzystam z IV to 11-11.5 LPG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Duży wygodny samochód palący na trasie 9-11 litrów LPG. Nie psuje się. Jakby był tylko lepiej wyciszony oraz miał klimatyzację :-/. Nie boję się w moją Hondę i pojechać do Madrytu i z powrotem. Wiem, że nic się nie zepsuje i spokojnie dojadę do celu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie popsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 268 000km poszły tuleje przednie wahaczy tylnych. Postraszyli mnie w Hondzie, że tylko całe wahacze - 900zł sztuka. Znalazłem tuleje w InterCars :] Niech się ASO pocałuje... zrezygnowałem od tego momentu z ich usług. Wymieniałem jeszcze łączniki stabilizator przód bo guma po 16 latach sparciała. Z poważniejszych rzeczy to wymiana klocków z przodu - blaszka już zawadzała. Wymiana uszczelki pod pokrywą (niedługo wymian uszczelki pod miską - któryś z poprzednich właścicieli ją niedokładnie założył i miska jest cała mokra. Jedyna zmora to karoseria - idą tylne nadkola!! Jestem w trakcie walki z tym oraz pod listwą boczną - próg od strony pobocza (ale próg to kosmetyczne rzeczy). Na lusterkach zewnętrznych pod uszczelką (też kosmetyka). Poza tym samochód nie ma żadnych oznak korozji, a raczej nie był garażowany. (16 lat !!)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Accord IV Coupe