Chyba lepiej kupić Lublina albo coś używanego z zachodu. Szkoda kasy na ten "samochód".
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik to jedno a dwóch urządzeń, w miarę dobrych, w tym samochodzie. Jak na technologię z lat 80-tych jest dosyć dynamiczny na każdym biegu. Niestety przy przebiegu 27 tys. km. padła pompa paliwa. Trochę za szybko. Przy mniejszych przebiegach zdarzyły sie już duże wycieki oleju, pęknięcie przewodu układu wspomagania kierownicy.
4,0
Skrzynia biegów
To drugie urządzenie dobre:) Biegi wchodzą topornie przy nie rozgrzanej skrzyni. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów jest dużo lepiej. Zestrojenie kolejnych biegów jest niezłe. Samochód przyspiesza przyzwoicie na każdym biegu.
3,0
Układ jezdny
Samochód nowy nosi po całej drodze. Jak ktoś jeździł Żukiem, to będzie wiedział o co chodzi. Winę ponosi kąt wyprzedzenia sworznia. Po kilku tysiącach, jak się części powyrabiają jest trochę lepiej, ale trzeba uważać, bo na niewielkich koleinach można łatwo wylądować w rowie. Poza tym głośno chodzi pompa wspomagania. Nieduży promień skrętu. Nie ma problemu z zawracaniem na wąskich ulicach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc z kabiny dobra.
2,0
Ergonomia
Tragedia.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jest good, ale w upały można sie ugotować na twardo. Nawiew słaby i dziwnie ustawiany. Jak leci na nogi, to na twarz już nie. I na odwrót. Ten, kto wymyślił taki podział nawiewu powinien wylecieć z pracy dyscyplinarnie. No tak, ale w Rosji chyba upałów.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca sporo, ale nic dziwniego, bo kabina duża, sama w sobie.
1,0
Wyciszenie
Polecam stopery na trasy dłuższe niż 20 kilometrów. Wyciszenia tam nie ma. Słycgac nawet jak stukają przekaźniki. A jak się wlączy wycieraczki to nie odgłos podobny do motopompy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnia wychodzi 10,5 litra. To chyba nie jest dużo.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakość? Jaka jakość ? Tani jest, ale zawodny też.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co kilka tysięcy coś się dzieje. A to pęknięty przewód wspomagania, pęknięcie pojemnika spryskiwaczy, zacina sie nawieiw na 2 i 3 biegu, wycieki oleju z silnika, wycieki oleju z tylnego mostu, urwała się korbka podnoszenia szyby.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
27 tysięcy padła pompa paliwa, po 5 tysiącach poważny wyciek oleju, pęknięcie przewodu wspomagania kierownicy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.1 TD 110KM 81kW
[l/100km]