Skoro mój gazik jeździ już 50 lat, to musi być ku temu powód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rozwiązania konstrukcyjne są proste, a to wiąże sie z niska awaryjnością i prostym usuwaniem usterki. Potrzeba kilku kluczy, młotek i śrubokręt.
Silnik zależy od twoich możliwości, ponieważ użytkowanie oryginalnego jest mało fascynujące.
5,0
Skrzynia biegów
Trzy biegowa oryginalna skrzynia nie jest szczytem osiągnieć, ale większość dzisiejszych gazików korzysta z zaadoptowanych nowszych skrzyń, które łatwo zamontować.
5,0
Układ jezdny
Czego chcieć więcej od samochodu, który wjedzie tam, gdzie użytkownicy zwykłych SUVow mogą tylko na piechotę.
Komfort
5,0
Widoczność
Jeżeli ustawisz sobie dobrze lusterka i masz z tylu okienko w plandece to widzisz więcej niż od blondynki na Kasprowym.
4,0
Ergonomia
Osobiście byłem bardzo zaskoczony brakiem holdera na kubek i podłokietników w fotelach, brak regulacji kierownicy i fotela to minus niestety. Za to nożne zmienianie długich świateł uwielbiam.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest jak sie jedzie, tak samo z ogrzewaniem. Jeśli działa nagrzewnica to sie nie marznie. Latem na upały sie narzeka jadąc z odkryta buda.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń wydaje sie być jak w autobusie, może dlatego, ze nie ma pasów i potrzeby ich zapinania. Z tylu spokojnie i legalnie sześć osób może w komfortowych warunkach cieszyć sie jazda.
5,0
Wyciszenie
Przeważnie jeździ sie po lesie a tam cicho jest.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma potrzeby wykupowania ubezpieczenia rocznego. Można sobie na 30 dni opłacić. Koszty dodatkowe są relatywne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Gniotsja nie lamiotsja jeśli chodzi o jakość. Radość dziecka bezcenna, za cała resztę zapłacisz karta..
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie mnie nie zawiódł.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raczej drobne nie tyle usterki co szukanie dziury w całym.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.1 55KM 40kW
[l/100km]