Szukaj

Ocena kierowcy - GAZ 69

Notch Johnson, 13 lat temu
Silnik 2.1 55KM 40kW
Rok produkcji 1967
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
GAZ 69 2.1 55KM 40kW 1952-1972 - Oceń swoje auto
3,77
12% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Teren. Miły widok jak inne terenówki musza być wyciągane i odkopywane z terenu, przez który się pzrejeżdża bez większego problemu.
5,0
Całokształt
Idealnie.
Wrażenia
2,0
Silnik
Oryginalny silnik dolno zaworowy - słabiutki. Rok po zakupie silnik przeszedł generalny remont i juz jest trochę lepiej, lecz nadal jak na samochód terenowy, na teren za słabo. Co prawda reduktor po części załatwia sprawę, ale to nie to.
3,0
Skrzynia biegów
Oryginalna 3 bigowa + wsteczny. Nie ma się do czego przyczepić. Jak na zabytek całkiem dobrze daje sobie rade.
4,0
Układ jezdny
W mieście uważać i stale korygować trasę. W terenie jedzie po wszystkim. Zawsze. Gdy na polnej/ lesnej drodze jest zakręt, można jechac prosto, aż się spowrotem wjedzie na drogę. Przejedzie. Po renowacji resorów i amortyzatorów - oryginalnych - jest znaczna poprawa, lecz nadal trzęsie, lecz o to chodzi.
Komfort
3,0
Widoczność
Niczego nowego nie odkryję pisząc, że do przodu świetnie, za to w tył praktycznie nic nie widać. Są co prawda lusterka oraz zdejmowana plandeka, ale podczas normalnego użytkowania - z plandeką, to jest masakra.
4,0
Ergonomia
Małe drzwi od kierowcy. Oryginalne siedzenia bardzo wygodne. Ilość kontrolek i przełączników jak w samolocie, ale można się nauczyć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie ciepło, w lecie zimno. Oczywiście w zimie ciepło dopiero po tym jak się silnik rozgrzeje. Dmuchanie na szyby rewelacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po za małymi drzwiami od kierowcy, wszyscy mają dużo miejca. Nawet bardzo dużo.
1,0
Wyciszenie
Po dłuższych trasach wrażenia słuchowe są takie jak po wyjściu z bardzo głosnego pomieszczenia. Nic nie słychać. Do rozmowy przydaje sie mocne gardło, bo trzeba lekko krzyczeć.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po wyremntowaniu oryginalnego dolnozaworowego silnika - 13/100 w trasie. W mieście nie sprawdzane jeszcze. W terenie oczywiście trzeba liczyć spalanie jak w czołgach - na godzinę pracy silnika a nie na kilometry.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wersja gotowa do jazdy na aukcjach kosztuje około 25-30\'000 zł. Opłaca się jednak kupić w granicach 6-10\'000 i odrestaurować go do stanu z 30;000. Plusy - poznaje się samochód, jego wady i zalety, ma sie pewność, że wszystko jest zrobione jak należy. Dla pasjonatów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
WD-40, duży młotek, klucz 13, spawarka. Tym zestawem naprawi się w tym samochodzie wszystko. Gdy się o niego dba, niezawodność jest niezawodna. Z reguły jednak gdzy go kupujesz, kupujesz go z myślą, że będziesz o niego dbał. Drobne usterki - co jakiś czas obluzowuje się jakaś śrubka, odłącza się jakiś kabelek. Dla pasjonata, żaden problem, gdy samochód zna się na pamięć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
WD-40, duży młotek, klucz 13, spawarka. Tym zestawem naprawi się w tym samochodzie wszystko. Gdy się o niego dba, niezawodność jest niezawodna. Z reguły jednak gdzy go kupujesz, kupujesz go z myślą, że będziesz o niego dbał. Poważnych usterek nie ma.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.1 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
15,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
13,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
GAZ 69