Zawieszenie
: Teren. Miły widok jak inne terenówki musza być wyciągane i odkopywane z terenu, przez który się pzrejeżdża bez większego problemu.
5,0
Całokształt
Idealnie.
Wrażenia
2,0
Silnik
Oryginalny silnik dolno zaworowy - słabiutki.
Rok po zakupie silnik przeszedł generalny remont i juz jest trochę lepiej, lecz nadal jak na samochód terenowy, na teren za słabo. Co prawda reduktor po części załatwia sprawę, ale to nie to.
3,0
Skrzynia biegów
Oryginalna 3 bigowa + wsteczny.
Nie ma się do czego przyczepić. Jak na zabytek całkiem dobrze daje sobie rade.
4,0
Układ jezdny
W mieście uważać i stale korygować trasę.
W terenie jedzie po wszystkim. Zawsze.
Gdy na polnej/ lesnej drodze jest zakręt, można jechac prosto, aż się spowrotem wjedzie na drogę. Przejedzie.
Po renowacji resorów i amortyzatorów - oryginalnych - jest znaczna poprawa, lecz nadal trzęsie, lecz o to chodzi.
Komfort
3,0
Widoczność
Niczego nowego nie odkryję pisząc, że do przodu świetnie, za to w tył praktycznie nic nie widać.
Są co prawda lusterka oraz zdejmowana plandeka, ale podczas normalnego użytkowania - z plandeką, to jest masakra.
4,0
Ergonomia
Małe drzwi od kierowcy.
Oryginalne siedzenia bardzo wygodne. Ilość kontrolek i przełączników jak w samolocie, ale można się nauczyć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie ciepło, w lecie zimno.
Oczywiście w zimie ciepło dopiero po tym jak się silnik rozgrzeje. Dmuchanie na szyby rewelacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po za małymi drzwiami od kierowcy, wszyscy mają dużo miejca. Nawet bardzo dużo.
1,0
Wyciszenie
Po dłuższych trasach wrażenia słuchowe są takie jak po wyjściu z bardzo głosnego pomieszczenia. Nic nie słychać. Do rozmowy przydaje sie mocne gardło, bo trzeba lekko krzyczeć.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po wyremntowaniu oryginalnego dolnozaworowego silnika - 13/100 w trasie. W mieście nie sprawdzane jeszcze.
W terenie oczywiście trzeba liczyć spalanie jak w czołgach - na godzinę pracy silnika a nie na kilometry.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wersja gotowa do jazdy na aukcjach kosztuje około 25-30\'000 zł.
Opłaca się jednak kupić w granicach 6-10\'000 i odrestaurować go do stanu z 30;000.
Plusy - poznaje się samochód, jego wady i zalety, ma sie pewność, że wszystko jest zrobione jak należy. Dla pasjonatów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
WD-40, duży młotek, klucz 13, spawarka. Tym zestawem naprawi się w tym samochodzie wszystko.
Gdy się o niego dba, niezawodność jest niezawodna. Z reguły jednak gdzy go kupujesz, kupujesz go z myślą, że będziesz o niego dbał.
Drobne usterki - co jakiś czas obluzowuje się jakaś śrubka, odłącza się jakiś kabelek. Dla pasjonata, żaden problem, gdy samochód zna się na pamięć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
WD-40, duży młotek, klucz 13, spawarka. Tym zestawem naprawi się w tym samochodzie wszystko.
Gdy się o niego dba, niezawodność jest niezawodna. Z reguły jednak gdzy go kupujesz, kupujesz go z myślą, że będziesz o niego dbał.
Poważnych usterek nie ma.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.1 55KM 40kW
[l/100km]