Inne
: Zaskoczyło wszystko - użytkowość, żywotność, reakcje ludzi na niego ... ;-)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Raz się cały spalił, ale i tak dojechałem do domu ponad 50 km
Układ hamulcowy
: raz pękł przewód, na ręcznym dojechałem do warsztatu bez problemu (powoli)
Karoseria
: sól ją żre...
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Mam silnik S 21 (Żuk) po chyba 3cim remoncie i przejechałem na nim prawie 190 tys km, bez istotnych usterek. Wyścigowy silnik to to nie jest i za słaby w ciężki teren
3,0
Skrzynia biegów
Mam oryginalną 3 biegową, ja umiem się nią posługiwać, ale niewprawieni... Zawsze cieknie...
3,0
Układ jezdny
Po założeniu nowiutkich opon Goodriche AllTerrain , amortyzatorów teleskopowych, 3 poprawkach resorów u kowala i porządnym spasowaniu końcówek drążków kierowniczych wreszcie wiem, że wjeżdżając na skrzyżowanie opuszczę je na tym samym pasie ruchu ... ;-)
Komfort
3,0
Widoczność
Latem perfecto ! Zimą ... jeżdżę nim 13 lat , też po WAW, przez cały rok, więc nie narzekam, bo umiem używać lusterek drżących od pracy silnika, dziur w plandece, ale jak jechałem nim pierwszy raz przez Warszawę, to prawie się popłakałem...
3,0
Ergonomia
... wojenna, użytkowa
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa tylko podczas jazdy i jest bardzo skuteczne (BARDZO !) Poziomm komfortu cieplnego wewnątrz zależy od szczelności plandeki , a raczej jej połączeń z drzwiami, blachą i nie jest to takie łatwe. Jest źle w czasie deszczu - zaparowuje wnętrze. Nadmuch na szyby niewydolny. Za to latem - każda wersja klimatyzacji - przy największych upałach kładzie się szybę na masce i jest git !
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2 osoby z przodumją komfortowe fotele na sprężynach tapicerskich , pozostałe 6-7 osób z tyłu - twarde wojskowe, drewniane ławki i polskie drogi pod D... Przewieźć można praktycznie wszystko
3,0
Wyciszenie
Przy silniku Żuka optymalnie mieć 2 tłumiki (dorabiane) i wtedy prawie ok. Poza tym wszystko dzwoni, brzęczy , rzęzi - i w tym urok. Ze zdjętą plandeką słychać wiatr, z założoną - że autko jedzie, pracuje...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali 15-19 litrów gazu, benzyny 14 + dolewki oleju.Pasują części od współczesnego UAZA (dużo), Żuka i są tanie. Blacharskie i oryginały - drogie.
Co kilka lat trzeba szyć plandekę - ok 1000 zł.
Tego kochanego potwora trzeba kochać, a nie przeliczać...
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.1 55KM 40kW
[l/100km]