Dobry samochód za niewielkie pieniądze. Niestety zastosowana technologia jest dość archaiczna (sięga początków produkcji fiata 125p). Uważam, że w Polonezie jest to \"coś\" czego brakuje wschodnim konstrukcją. Do Poloneza wejdzie 5 facetów po 90 kg z bagażami (bez dużego ugięcia zawieszenia, przypnie się przyczepę, przejedzie się przez potok, pojeździ bokiem na zaśnieżonej drodze.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.6 MPI Głowica z hydraulicznymi popychaczami zaworów, wtrysk wielopunktowy. Przy systematycznej wymianie oleju całkowicie bezobsługowy. Bardzo dobrze znosi instalację LPG (samochód jeździ na gazie od nowości) Przy pełnym załadunku trochę brakuję mocy i momentu obrotowego.
3,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia pozwalają na dość dobre przyspieszenie do 80 km/h. Polonez mimo słabego silnika dobrze pokonuje wzniesienia (w porównaniu do zwykłego Caro). Jeśli ktoś ma zamiar używać auta na trasach (dotyczy wersji Van) polecam zmianę 5 przełożenia (lub tylnego mostu) na dłuższe co pozwala na jazdę samochodem z prędkością 130 km/h w rozsądnym przedziale obrotów.Bardzo prosta budowa (skrzynię można rozebrać i złożyć w kilka godzin).
4,0
Układ jezdny
Twardo... nawet bardzo, ale za to możemy bez problemu wpakować 530 kg i samochód nie zamiata ulicy zderzakiem. Samochodem manewruje się bardzo łatwo (dobre wspomaganie, zadziwiająca zwrotność (mam porównanie do Fiata Punto)). Do prowadzenia Poloneza trzeba się przyzwyczaić. Latem nie powinno być problemów, ale w zimę (szczególnie bez ładunku) trzeba uważać na zakrętach (tendencja do jazdy bokiem).
Zawieszenie w Polonezie jest dość toporne, bardzo dobrze znosi polskie drogi. Koszty wymiany elementów są śmieszne.
Polecam pojazdy ze stabilizatorem tylnego mostu (od 2000r standard).
Komfort
4,0
Widoczność
Auto jest kanciaste, bez nawisów.
3,0
Ergonomia
Moim zdaniem wnętrze w \"minusach\" było o wiele praktyczniejsze... W plusie brakuje schowków, półek.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem trzeba otwierać okna, zimą samochód długo się nagrzewa. Problemy z podciśnieniem sterownika nawiewu (w plusie jest pneumatyczny)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to limuzyna, ale spokojnie mieści się rodzinka 2+3. Miejsca jest wystarczająco.
2,0
Wyciszenie
Do 80 km/h jest w miarę komfortowo... powyżej daje o sobie znać aerodynamika kombiaka. Fabrycznie auta bardzo skąpo wytłumione. Jak ktoś ma trochę czasu warto to poprawić.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wyobrażam sobie jazdy tym samochodem bez instalacji gazowej. Koszty napraw są śmieszne. Duża dostępność części używanych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że Polonez bez problemu zaspokoi potrzeby osób, które potrzebują taniego bardzo wszechstronnego i bezpiecznego samochodu do spokojnej jazdy. Obecnie za 3000 zł można kupić pojazd z instalacją gazową, który bez problemów powinien przejechać 100 000 km.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
problemy z podciśnieniem nawiewu, denerwujące kontrolki zużycia hamulców (wiecznie pękające kabelki)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie jest to mercedes W123, ale na szczęści koszty napraw są niskie. Trudno dostępne części blacharskie (nadbudowa, kombi klapa) są wykonane z laminatu. Po 11 latach użytku pojawiają się pierwsze ogniska korozji (listwa pod światłami)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 84KM 62kW
[l/100km]