Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Kombi

Aliszer, 16 lat temu
Silnik 1.6 84KM 62kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 69 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
FSO Polonez Kombi 1.6 84KM 62kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
2,92
29% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ilość miejsca w środku. To jest naprawdę pakowne auto.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Zbiornik paliwa... podobno to typowe
Zawieszenie : Mało trwałe zawieszenie.... na szczęście tanie części
Układ elektryczny : Elektryka ogólnie... istna prowizorka rodem z FSO
3,0
Całokształt
Kombi zadziwiająco trzyma cenę, ale można trafić na młode auto z małym przebiegiem które spokojnie posłuży jeszcze kilka lat. Do pracy nadaje się idealnie i nie jest go specjalnie szkoda.
Wrażenia
2,0
Silnik
Wtrysk wielopunktowy GSi który tak naprawdę niewiele daje... Silnik zdecydowanie za słaby na to auto, ale przynajmniej prosty i tani w naprawie. Tani koszt montażu LPG. Na zimnym motorze denerwująco głośna praca zaworów.
3,0
Skrzynia biegów
Kulturę pracy skrzyni i mostu łaskawie przemilczę. Biegi wchodzą raczej ciężko ale przynajmniej precyzyjnie. Osobiście bardzo przypadło mi do gustu umiejscowienie drążka zmiany biegów.
2,0
Układ jezdny
Archaiczny podobnie jak całe auto. Dodanie drążka stabilizatora z tyłu wyraźnie polepszyło jazdę w zakrętach. Szkoda tylko że konstrukcja łączników stabilizatora woła o pomstę do nieba. Przy jeździe "na pusto" bardzo nerwowy z racji sztywnego tyłu. Po załadowaniu na "full" z kolei dziwnie pływający...
Komfort
3,0
Widoczność
Trzeba nauczyć się wyczuwać jego krawędzie ale tragedii nie ma... Zdecydowanie za małe lusterka ( łącznie z wewnętrznym )
4,0
Ergonomia
Auto proste "do bólu" ale w toku codziennego użytkowania jest to niewątpliwie zaleta. Ukłony dla Daewoo za małą kierownicę rodem z Nexii ( minus tylko za "czuły" klakson )
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogromna powierzchnia w środku do ogrzania/schłodzenia, dużo szyb i niewydolna dmuchawa. Kiepsko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedna z niewątpliwych zalet PN w wersji Kombii. Na trasie Warszawa - Pułtusk w pięc osób i pełen bagażnik nikt się specjalnie nie skarżył.
2,0
Wyciszenie
Radio jest zbyteczne... Polonez sam w sobie jest istną "filharmonią" dziwnych odgłosów, szumów, jęków itp. Ot, taki jego urok...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak mnie straszyli tym zużyciem paliwa a wcale tragedii nie ma, choć przyznaje że jeźdzę spokojnie. Jednak instalacja LPG wydaje się być nieodzowna... Podane przeze mnie średnie spalania są dla LPG !
4,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze jak znalazł, swoje zadanie spełnia. Ceny części śmiesznie tanie, większość awarii można usunąć samemu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawieszenie wytrzymuje na naszych drogach jedną zimę, za wyjątkiem łaczników tylnego stabilizatora które wymieniam średnio co dwa miesiące. Wieczne problemy ze znikającą masą w elektryce.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbiornik paliwa przetarł się od mocujących go pasów. Dosyć droga impreza jak na poldka... Blacharka owszem jest bardzo podatna na rdzę ale można to w dużym stopniu ograniczyć poprzez coroczną konserwację - to działa !

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
FSO Polonez Kombi