Szkoda że skazano poloneza na samozniszczenie, fura jest bezpieczna wystarczająco trwała i szybka. Ostatnie modele miewały klimatyzację i nawet miejsce na balony. Hamulce też były już ok. Bez problemów można było je doposażyć w nowinki techniczne: ABS i tym podobne duperele, wstawić jakieś nowe 1800 ccm, tylne mosty robić na nowych a nie zużtych obrabiarkach. Jest tak wielka gama diesli że moża było coś tam wstawić lżejszego od 1900 citroena lub wzmocnić konstrukcję przodu auta. Tak niestety wkrótce nie będzie śladu po tych autach i zostaną kluby miłośników. Miałem 5 polonezów. Mojego trucka z 1994 roku sprzedałem gdy miał przebieg 316000 km - oczywiście bez remontu. To był prawdziwy wół roboczy...
Wrażenia
4,0
Silnik
Po 120000 km przebiego założyłem gaz i wtedy silnik stał się bardzo elastyczny. Przyspieszał bez płynnie i bez problemów
4,0
Skrzynia biegów
nigdy nie miałem problemów ze skrzynią biegów
3,0
Układ jezdny
po 150000 km musiałem lekko skorygować luz na przekładni kierowniczej
Komfort
3,0
Widoczność
w grubawych słupkach czasem może zmieścić się autobus
4,0
Ergonomia
jak na nonstrukcję z lat 70-tych jest rewelacyjna. wystarczy zobaczyć passata z tamtych lat
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
odpowiednia regulacja cięgien sterujących przesłonami w nagrzewnicy i można zimą jeździć z otwartym oknem
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez zastrzeżeń
4,0
Wyciszenie
z czasem słychać tylny most
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
7,6 litra gazu na trasie, 10 litrów w mieście. Z dużym kogutem taxi - 10 litrów gazu na trasie
4,0
Stosunek jakość/cena
za poloneza z 1999 trzeba dać czasem tylko 5-6 tysięcy, zachodnie auto w tej cenie będzie miało 20 lat i będzie trupem z załatwianym przeglądem na lewo
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ćwierkający zamek tylnej klapy
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 150000 wymiana uszczelki pod głowicą, po 120000 wymiana tarczy sprzęgła
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 75KM 55kW
[l/100km]